En stor Bejbis

Har nyss kommit från barnmorskan. Det var det bästa och längsta besöket jag någonsin har varit på. Vi hade en annan barnmorska. Vi ska byta. Peter stör sig också något otroligt.

För första gången fick vi veta hur den store låg. Jag måste nog sluta kalla den för den lille eftersom vi tydligen har en väldigt stor bejbis där inne. "Oj, här har vi mycket bejbis!" Kan informera om att jag har gått upp exakt 20 kg sen jag blev inskriven i vecka 12. Dessutom hade jag gått upp nästan 10 kg till inskrivningen.  Så jag har sammanlagt nästan lagt på mig 30 kg. Det konstiga är att jag inte känner mig såååå stor. Stor känner jag mig och skulle aldrig välja att vara så här,  men som en sååå stor klump känner jag mig inte.

Ska bli intressant att se hur jag kommer att se ut efteråt. Peter är bra och säger att han bara älskar mig mer och att jag bara blir vackrare. Han kan, min man! 

Mitt blodvärde är jätte bra och jag fick en stor eloge för mitt höga järnvärde och bejbisens hjärta låter super bra. Hon tycker inte att jag ska behöva gå över tiden med tanke på att jag är så stor. Hon trodde att det skulle vara på g snart med tanke på mina tighta sammandragningar.

Jag börjar bli nervös nu, vi ska betala räkningarna idag ifall det skulle vara så att vi får åka in på någon av de närmaste dagarna.

Igår var vi på mellandagsrean. Blev en ny 32" plasma till sovrummet. Helt underbart. Nu ser jag texten på tvn och kan därmed avnjuta sista säsongen av sex and the city. Att titta efter kläder var bara att strunta i med tanke på hur stor jag är och inte har en aning om hur jag kommer att se ut efteråt.

Kommentarer
Postat av: Catti

Härligt med tv i sovrummet. Jag och sambon hade planer
på att köpa en liten plattis dit men det blev en ny liten kamera och en snowboardjacka istället. :P Vi har ju trots allt en ny fin 42" i vardagsrummet så man klarar ju sig ändå!

Nu är det himla nära ju! Hoppas den lille håller sig därinne till efter nyår ju. :) Då kommer h*n säkert vara äldst i klassen, fylla 18 först och få körkort först. ;) är ju ett tag dit kanske! :D

2007-12-27 @ 12:36:12
URL: http://www.catti.se
Postat av: Malin & Milla

30 kg?! Har iofs inte sett dig sen slutet av oktober men kan inte tänka mig att du är speciellt stor. Du måste ju sätta in en magbild nu ju så jag får se :) kilorna försvinner snabbt. Många kg försvinner direkt barnet kommit ut!

2007-12-27 @ 15:43:31
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0