Kom ihåg lista

Måste göra en för mig själv. Ska på akupunktur på torsdag klockan 13.30. Min underbara barnmorska ringde just och informerade mig att tiden hade blivit ändrad.

Har haft Peters bror och Anna på besök. Spelat Guitar Hero (som vanligt) och säkert lyckats hjälpa till med försäljningen av ytterligare ett. Kan nog vara så att det är årets julklapp.

Har varit på stan. Skulle inhandla julklappar och några saker till bejbisen. Julklappsköp blev det inga av. Men vi fick köpt en dimmer till toaletten så att ljuset inte behöver vara så starkt inför nattliga blöjbyten. Ett lås (ett väldigt litet sådant) till barnvagnen så att man åtminstone kan ha den stående utan att någon bara kan köra iväg med den. Lampor till barnvagnen, så nu kommer vi att synas på långa vägar när vi är ute och vandrar i vintermörkret.

Oj Oj, vad jag längtar nu. Hade en till dröm om förlossningen, flög  (lätt och fort gick det) ut en liten flicka. Den här gången såg jag till och med dragen av hur hon såg ut. Konstigt att jag alltid drömmer att vi får flickor. Jag tror ju så skarpt att det kommer att komma ut en liten prins. Men nu längtar jag mer än någonsin. Den lille har varit alldeles vild hela dagen i magen. Obehagligt när det blir för mycket men samtidigt så uppskattar jag känslan av rörelse i magen. Livstecken är alltid bra.

Skulle fara och jobba idag men jag är fortfarande helt slut från gårdagens städning och dagens stadstur så vi tar det imorgonbittt istället. Peter, min älskade erbjöd sig att städa allt så att jag bara kan gå bredvid och säga vad som ska göras. Känns dock konstigt och onödigt så därför kommer vi nog köra på det gamla vanliga. Jag dammtorkar och han kör dammsugningen och skurningen.

Igår var en underbar dag. Vi åt och myste på ordentligt. Kollade Lost och packade förlossningsväskan helt klart. Skrev upp en lista om vad som ska slängas i innan vi beger oss av och skrev även ett förlossningsbrev tillsammans. Nu har vi allt på det torra så att säga. Jag känner mig redo.

Nu tänker jag lägga mig i sängen för att avnjuta ett avsnitt Lost och bara få vila ut en stund. Har tryckande känslor både neråt, uppåt och åt sidan. SÅ vila är vad som behövs.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du intre drömmer allt för mycket mardrömmar om förlossnongen bara;)
Jo han växer så det knakar, men han har ju sina dåliga dagar oxå som idag.. bajsat blod och sånt, man tappar hoppet lite då och då att man någonsin kommer att kunna ta hem honom:(

2007-12-15 @ 21:00:07
URL: http://helvetia.blogg.se/
Postat av: jenny

hej hej.
inte länge kvar nu alls till lill bäbisen kommer :) kan tänka mej att ni längtar :)
men kom ihåg att ta med några byten till bäbisen så ni har.

här hemma e det full rulle, en dam som börjar visa sig mer å mer envis å bara vill att mamma ska ge henne mat :) å hon e snart 6 månader :) hehe oj oj vad stor hon har blivit :)

hade bra

2007-12-15 @ 21:52:59
URL: http://www.lilllarsson.blogg.se
Postat av: helena

vi var också en sväng på stan igår..det var
gräsligt mycket folk! tur att jag redan är klar med julklappsinköpen.
håller med om att det är obehagligt när bebisen rör sig allt för mycket i magen, men hellre det än inte alls! :)

2007-12-16 @ 10:34:07
Postat av: Elviras mamma

Vad gott det lät med chokladdoppad frukt. Det ska jag testa någon gång men i kväll blir det marängswisch!
Jag och Matte har senast idag pratat om när eran bäbis kommer. Just nu är vi inne på att ni får fira jul på BB:-)
Kommer ni hem med en flicka då kommer jag tro att ni har bytt ut henne för jag är säker till 110% att det blir en pojke. Så har jag känt hela tiden. Direkt när jag fick höra att ni väntade barn så såg jag en ljus liten pojke framför mig. Eller liten och liten. Min nästa gissning säger mig att jag tror att han kommer att väga kring 3,8-4 kg...hehe

2007-12-16 @ 19:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0