Sammandragningar

Värken igår höll i sig rätt rejält. Från 19.30 till 03.30 hade jag stark mensvärk hela tiden. Den försvann inte som värkar ska göra utan höll i sig hela tiden. Inget hjälpte. Provade duscha, alvedon och värmekuddar men den var envis och bestämde sig för att stanna.

Peter, sötnosen var orolig och tyckte att jag skulle ringa förlossningen för att kolla. Han sa att om jag har klämt i mig tre alvedoner så måste jag ha ont eftersom att jag aldrig har tagit medicin under graviditeten. Jag försökte somna och just innan 4 på morgonen så slumrade jag in.  Har vaknat med jämna mellarum av att det har värkt i magen och strålat ner i benen. Trycket ner mellan benen har inte heller varit så trevligt. Har sprungit på toaletten med jämna mellanrum.

Tycker det är så fjantigt att ringa in för minsta lilla när jag inte ens har så ont så att jag inte kan stå ut. Vid lunch idag så ringde jag. Mest för att stilla Peters oro men samtidigt så ville jag också höra så att det inte är så att det kan vara något fel på den lille. De tyckte att vi skulle komma in så att de fick se över bejbisen. Fick ligga med ctg på magen. Bejbisen mår bra och hjärtat slog på för fullt. Jag har sammandragningar med 8 minuters mellanrum. Men jag känner knappt av något, värken jag har nu är inget som det jag hade igår kväll kan jag då informera om. Hon sa även att jag säkert hade mycket tätare när jag hade ont eftersom att jag inte kände av det något under mätningen. De kollade även om jag hade öppnat mig något och det hade jag då inte, tack och lov. Fast det verkar som att det kan bli utdraget på tiden. Mamma hade precis så som jag har nu. De molande värkarna började tidigt men hon ville inte öppna sig. Så vi får väl helt enkelt hålla tummarna på att mina "mensvärkar" försvinner eller att jag vill till och öppna mig.

Barnmorskan trodde då att vi skulle synas nu i julveckan igen. Vi får väl helt enkelt se. Vi skulle inte klocka några värkar sen när det kändes som att det satte igång utan bara känna efter hur mycket jag klarar av att stå ut med här hemma. Jag säger som Peter, nu spelar det ingen roll om den lille kommer till jul eller inte. Vi vill bara ha han eller hon här.

Var med i en tävling på http://izabella.tjejsajten.se. Vann inte men mitt bidrag är iallfall med på hennes sida. Vår lilla krabat.

Kommentarer
Postat av: Catti

Oj vad jobbigt med sådan värk. Hoppas den ger med sig och att bebis inte kommer före jul :P För du ville väl ha efter årsskiftet helst? :)

2007-12-17 @ 15:43:20
URL: http://www.catti.se
Postat av: Malin & Milla

Usch.. det är nu det börjar :S Men du ska se, i slutändan är eran bebis värd all smärta, konstigt nog! Kram

2007-12-17 @ 16:36:47
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Elviras mamma

Jag säger inte usch jag säger ÄNTLIGEN! Det är kul att föda barn haha! Jag är nog lite störd.
Jag var förvisso helt förskonad från allt som heter förvärkar. Man kan säga att jag hade ont i 8 1/2 timme under hela graviditen. Fast då har jag inte räknat in kompisarna jag fick i rumpan efteråt.
Nå, se till att inte krysta i 3 timmar så slipper du det förhoppningsvis.
När jag hade läst att du hade ont så var jag tvungen att ringa till Matte i morse för att höra om han hade träffat Peter nå. Det hade han så då antog jag att det fortfarande var ganska lugnt. Peter hade ju inte sagt nå heller men nu läser jag att det har ju hänt en del ändå. Ja se karlar. Man måste då FRÅGA för att få veta:-)

2007-12-17 @ 17:16:20
Postat av: helena

jag säger också äntligen! lyllo dig, jag tycker det låter som att det är på bra väg för dig att hända grejjer! hoppas bara du inte behöver gå med sån där värk länge. mina förvärkar är ju inte på något vis regelbundna eller så, så för min del verkar de ju bara vara onödiga. hoppas dina leder till något!

2007-12-18 @ 16:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0