Fortfarande i säte

Bejbis ligger fortfarande i säte men barnmorskan tycker inte att det är någon större fara ännu. Vi kan behöva börja oroa oss i vecka 37 men det tycker jag känns för sent. Vad händer om jag får för tidigt? Ska jag behöva föda säte eller kommer det bli akut kejsarsnitt?

Nästa gång ska de kolla extra noga och flera ska känna så då vet de förhoppningsvis. Ja, det hoppas jag då fan på för annars begärs det ultraljud och tid på sunderbyn.

Annars stiger mitt Hb jätte bra och första gången mitt blodtryck inte var högt. Hjärtljuden är också prima och följer kurvan alldeles perfekt. Är bara det där med rumpan nedtill som vi behöver oroa oss lite för.

Har fortfarande ont i höfterna. Men akupunkturen har nog underlättat smärtan. Barnmorskan rekomenderade att jag skulle köpa sängkläder i satin så att jag kan flytta mig lättare under natten. Så att jag kan glida runt istället för att vara tvungen att lyfta tunga mig.

Nä nu ska jag vila för resten av dagen och sova så länge jag kan imorgon bitti, sen sätter jag igång med pluggandet!

Kommentarer
Postat av: Malin

De kommer säkert snitta dig om det skulle börja för tidigt, men de vänder nog alla först kring v 37. Vet en tjej som ska ha i slutet av nov och hennes bebis vände de nu.
Vi har sängkläder i satin, men inte vet jag om man "glider" så smidigt ur sängen! Man får slänga fötter och rulla upp :) haha!

2007-11-12 @ 17:38:04
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Fia

Okej men då är vi olika..jag tycker inte att man måste kommentera någons blogg bara för att den är offentlig,det är ju ändå personens tankar och känslor.Så om jag skulle tycka att något jag läst verkar lite mysko så skriver jag inte det till personen..Jaja..

2007-11-12 @ 19:06:25
URL: http://zophiaa.blogg.se
Postat av: Sandra

Jo det är väldigt mycket roligare. Jag har också en klänning sen tidigare som jag inte kunde hålla mig från att köpa. Sen är det mest unisex och pojkkläder. Men hon kommer få ha dom ändå. Hon får bli en liten pojkflicka hehe! Om inte annat så har har eran bebis mycket kläder om det skulle bli en pojke hehe

2007-11-12 @ 20:26:06
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: Mickis

Åh, tusen tack för tipset! Ska försöka köpa det omedelbums, för det är ju SÅ jobbigt med halsbränna:|

2007-11-13 @ 09:33:01
URL: http://mickispickis.blogg.se
Postat av: helena

hej! hade inte varit in här på länge, men nu har jag läst ikapp ALLT! :) hahaha, vad rolig du är med planeringen du skrev om i ett tidigare inlägg. min syster är likadan. jag är lite utav en planerare också, men inte lika extrem som du ;)

tips! ikväll på sjukhuset (tv3 kl 19.30) ska bm vända på en bebis som ligger i säte. kan ju vara kul att se, särskilt om du kanske får vara med om det sen..

2007-11-13 @ 12:39:55
Postat av: Elviras mamma

Vi får hoppas att bebisen behagar vända sig själv och att BM kan känna ordentligt nästa gång, hur den ligger. Tur i oturen isf är att du får ju ett extra UL. Då blir det lite roligt åtminstone och inte bara skit i pannkakan.

2007-11-13 @ 15:53:02
Postat av: Jaana

Hoppas allt går bra med allt det där som jag inte fattar vad det är. Jag vill ha magbild!

2007-11-13 @ 23:03:34
URL: http://jaanaalm.blogspot.com
Postat av: Madde

Du behöver säkert inte vara orolig. Bejbisen vänder sig nog av sig själv. Men som någon ovan skrev, har du tur i oturen får du ju göra ett till UL och det är ju bara roligt =) Kramis

2007-11-14 @ 10:27:20
URL: http://tildesmamma.webblogg,se
Postat av: Malin

Tack för tipset! Ska kolla upp det till nästa kurs. Lycka till med resterande graviditet och bebis :)

2007-11-14 @ 10:54:28
URL: http://malindas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0