Fredag hela veckan?

Känns nästan som så. Tycker veckorna går så himla fort så det hade lika gärna kunna vara fredag hela veckan, Fast fredag hela veckan kan ju tolkas som att tiden går sakta också. Men det är inte det jag menar!

Ska på akupunktur idag. Sen så ska vi in på barnens hus och köpa om vår babysitter så att vi får den 100 kronor billigare. Allt vi köper på barnens hus sänks i pris efter ett tag. Men nu gör det ju inget eftersom att vi har kvitto och allt kvar.

Peter slutar tidigare idag eftersom att lördag är en röd dag. Så det känns skönt. Imorgon ska han ju bort o spela poker och dricka öl. Det är sista gången nu, sen ska han hålla sig nykter ända tills bejbis ska komma. Ifall det nu skulle vara så att man får för tidigt. Hade inte varit så skoj om han inte kunde köra in oss till förlossningen då. 

En utav uppgiftena vi har i skolan handlar om att man ska skriva ner ett samtal som räknas till svårt och sedan analysera det och sätta marginalanteckningar om vad som gått till.  Hade jätte svårt att komma på ett men tack vare en tjej så har jag ju ett självklart samtal.  Är ju helt suveränt. Har alla uppgifter halvfärdiga, hade velat plugga i helgen men finns inget jag kan göra trots att jag vill, så jag måste helt enkelt bara koppla av.

Ska fara på Kvantum också för att inhandla mer satsumas. Jag är beroende. Igår åt jag 10 stycken. Peter tror att det är dåligt. Kan kanske hålla med till en viss del då magen inte tycker om det så jätte mycket.  Men det är ju så gott!

Ska även se om jag hittar madicken på junibacken. Hade så gärna velat se den. Fick se en snutt på skolan i onsdags och har tänkt på filmen sen dess.

Har haft smärta och ilande tryck känsla mellan benen. Tror att den lille älsklingen har fixerat sig. Är ju egentligen på tiden då jag har gått in i vecka 32 idag. Men nu är jag inte lika säker på att jag är så sugen på att föda barn, det kommer ju att göra jätte ont! Men det fixar sig nog!

Nu ska jag hoppa in i duschen, inte så mycket hoppande utan mer sittandes. Har tagit in en pall som underlättar rakningen av benen en hel del kan jag då säga. Jag börjar bli väldigt stor och tung. Har ingen kolll på slutet av magen, vilket betyder att jag rätt ofta går in i dörrar och karmar. Kan den verkligen bli större nu!?

Kommentarer
Postat av: Malin

På frågan: kan man verkligen bli större? Svaret är JAAA!! =) Bara den sista veckan har magen växt massor för det är visst nu, sista månaden som barnet växer enormt!! Hoff! =)

2007-11-02 @ 15:19:47
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: sanna

hej! tänkte bara kika in här och säga att jag brukar följa din blogg, så kul att du uppdaterar! :) vet inte om du kommer ihåg mig, men vi hängde rätt mycket när vi var små :) vad kul med bebis! det måste vara huuuur mysigt somhelst :)

2007-11-02 @ 17:20:11
Postat av: Anonym tills vidare

Hej! hamnade på din blog av en slump..vet ni vad det ska bli för kön på barnet? Du är tokig i satsumas vilket oftast resulterar i en tjej=) läste det i en tråd p familjeliv!:

http://www.familjeliv.se/Forum-2-113/m25460404-34.html

Det kan stämma för min moster och mina mamma var helt tokiga i clementiner,apelsiner och citroner under sina graviditeter och ut kom en flicka..nästa graviditet var dom inte ett dugg sugna på surt och då kom pojkar! vem vet=)

Jag är oskcå galen i clementiner. så jag undrar om d inte är en tjej i min mage?det får jag se i Maj 2008! änär det för tidigt att kolla..bara v.12. Kommer nog att följa din blogg så jag lovar att ge ig till käna då alla vet om att jag är gravid. hoppas det är ok?=)

2007-11-07 @ 14:08:08
Postat av: Erica

Anonym tiils vidare: grattis till ditt barn i magen! jaha, vem vet det kanske är så=)men det finn sså många myter så att man blir tokig. Nä vi vet inte könet men båda tror på att det blir en kille, finns bara killar i min fästmans släkt! JO självklart ska man få vara anonym och det är ju inte spec konstigt med tanke på att du inte berättat om graviditeten för alla, själv kunde man inte hålla sig!

2007-11-07 @ 15:10:20
URL: http://humilis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0