Lever om som aldrig förr

Nu har det blivit liv i kistan igen! Kan säkert bero på mitt barnmorskebesök med 2 klämtokiga barnmorskor. De var tvungna att vara 2 stycken och ingen av dem kände hur lillen låg. Ska komma tillbaks redan nästa måndag för att känna igen. Om de inte känner hur den lille ligger nästa vecka så ska ultraljud bokas in.

Var ju konstaterat att den låg rätt förra gången men eftersom det fortfarande var så tidigt så skulle den kunna vända på sig flera gånger om. En del bejbisar gör tydligen så. Snurrar och snurrar.

Idag har det inte hänt mycket. Har försökt plugga men har ingen aning om det jag gör är rätt. Känns mest som att jag ordbajsar ihop något. 2 sidor med ordbajs har jag då fått gjort och en utav böckerna är avklarade. Imorgon har jag bara ett pass på eftermiddagen så det blir att göra klart uppgiften innan dess.

Smärtan är inte bättre, den håller i sig rejält. Ilar, trycker och värker. Ont när jag går, sitter, står och ligger. Väldans trevligt måste jag säga. Tänk att om ca en månad så kommer smärtan förhoppningsvis att vara borta. Det ska bli så fruktansvärt skönt. Smärtfri, vilken dröm. Fast den största drömmen är ju självklart att den lille har kommit då.

Kom på idag att det är några saker som måste fixas innan det är dags. Gjorde så mycket i början och nu har jag mer lagt det åt sidan. Måste bygga en ramp i trappen så att en till barnvagn ryms. Fixa bort kablar  och köpa det sista småsakerna.

Kommentarer
Postat av: helena

fast efter förlossningen kommer man väl ha ont på andra ställen, tex brösten och i underlivet. det sägs att man har ont i rumpan också, precis som om man fött barnet genom det bakre hålet så att säga ;) men som du säger så har man ju sitt barn då, så då spelar det kanske inte så stor roll! hellre ont och ha ett barn än ont och vänta på ett barn.
jag kommer ihåg att jag var rätt duktig på att ordbajsa jag med när jag pluggade till lärare!

2007-11-26 @ 21:14:38
Postat av: Grannen

Ja just de - det blir lite trångt med två vagnar i trappen...

2007-11-27 @ 00:44:47
URL: http://flickanbakomkaoset.se
Postat av: Malin

Står att jag kommer få 5555 kr i december. Det kanske har nå att göra med att vi började tidigare än er?

2007-11-27 @ 11:07:09
URL: http://malindas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0