200 dagar

Min graviditet - BF Tors 3 jan 2008
Uträkning utgår från dagens datum: Tis 16 okt 2007
  Din graviditet startade Fre 30 mar 2007
  Din menscykel är ca 28 dagar
  Du blev gravid ungefär Fre 13 apr 2007 (ägglossningen)
  
  Du har gått 200 fulla dagar av 280
  Du är i vecka 29
  Du har gått 28 fulla veckor och 4 fulla dagar (v28+4)
  Du är i 7:e kalendermånaden
  Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
  Du är i trimester tre
  Du har 80 dagar kvar till förlossning

Som jag har sagt gång på gång så rusar tiden. Börjar bli lite läskigt så fort det går. Om 80 dagar kanske vi har en liten här hos oss. Gud så jag längtar!

Peter har köpt en extra bil igår. Så vi var en  sväng till Piteå för att hämta den nya familjemedlemmen. En fulsöt liten vaz lada från 1978. aAnska sliten och så men han ska köra den till sitt jobb så att jag kan ha opeln när jag behöver fara till skolan. En orange. Han köper tydligen alltid orangea  skrotbilar.



Den ser ut ungefär så här. Fast mer sliten och orange. Själv så köpte jag min lilla mobiltelefon i går. Den är helt underbar och jag är så nöjd. Fick den för 999 iallfall.

Har nyss kommit hem från skolan. Vi fick massor av saker gjorda. Så efter fredag har vi en massa ledigt. Fast jag ska ju börja knopa ihop alla de nya uppgifterna. Nu tänkte jag slänga mig i duschen och sen väntar föräldraträffen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0