Nattbesök

Vaknade mitt i natten av att någon ryckte och plingade på dörren. Hörde att det var någon som inte var i det nyckraste tillståndet. Första tanken var att det kanske var Axel som hade låst ut sig men den tanken försvann när jag hörde suckandet och stönandet.  Blev som orolig och försökte väcka Peter så att han kunde göra något. (Jag är ju fortfarande kvar i det gamla tänket där mannen ska beskydda sin kvinna). Peter trodde inte på mig och bad mig somna om. Ville försäkra mig om att det verkligen var någon där ute så jag klev upp och smög mig fram till dörren och såg en svart skugga ligga under dörren.

Försökte väcka Peter igen och verkligen få honom att inse att det är någon i trappen. Efter några gånger så inser han att jag inte pratar i sömnen och tror på mig. Den svarta skuggan började rycka i grannens dörr så att hennes hund skällde. Skuggan började bli less och man hörde honom mumla att han ger upp .Han gick sedan därifrån. Efter en liten stund kom polisen. Vet inte om de fick tag i den svarta skuggan eller om han insäg att han var helt fel ute.

Tankarna började cirkulera och for först och främst till hur det hade varit om vi hade haft bejbis hemma.  Lillen hade ju vaknat och säkert börjat gråta. Den svarta skuggan hade hört att någon var hemma och vad hade hänt om han hade blivit aggressiv? Själv i paniken och samtidigt lugna lillen.  Obehagligt måste jag säga. Nu hade jag velat ha en säkrare ytterdörr.

Har varit på skolan idag och tiden har rusat iväg. Helt plötsligt var dagen slut och jag har smått ångest över hur mycket jag har surrat och tagit plats. Men som sagt, den som tiger, samtycker =)

Peter jobbar som vanligt över då det är torsdag. SÅ tråkigt! Jag var så sugen på Korvgubben så jag har nyss klämt i mig en baconcheese meny. Korvgubben är nog bäst på snabbmat måste jag säga.

Nu blir det att koppla av och bara ta det lugnt. Är ledig imorgon ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0