Efter regn kommer solsken..

..som man brukar säga. Mitt humör var ju inte direkt på topp igår. Men tog tag i det efter en liten stund och fick klart 2 uppgifter.

Idag har jag varit extra stolt för jag har har klivit upp klockan 6 enbart för att fara till skolan och göra uppgifter, Har fått klart 2 stycken till. Eller allt som behövs är att renskriva in det på datorn så är allt prima. Nu känns det så bra igen!

När jag kom hem, haltandes efter en skoldag så hängde ett paket från H&M på dörrhandtaget. Tog ett tag innan jag förstod att det var min stickande kofta som hade kommit. Den är jättefin bara att den var lite lång men det passar sig nu när magen är så stor.

Lillen sparkar för fullt, HÅRT och inåt/neråt så det är fortfarande svårt att känna h*n från utsidan. När jag såg sjukhuset igår så var det en förlossning med. Det slog mig plötsligt att jag faktiskt ska få barn. Jag och Peter ska bli föräldrar och det är inte alls länge kvar. Tycker inte alls att det verkar så farligt med själva förlossningen. Känns som att det bara kommer att vara världens smärta men något som kommer att försvinna så fort man får träffa lilla älsklingen.

Elisabeth rekomenderade mig att se Kärlekens mirakel så jag laddade ner den igår. Sjukt intressant att se och man kan verkligen kalla det för mirakel att man lyckas bli gravid. Det är inte en liten process som sker kan jag då säga!

Imorgon är jag ledig och från och med nu ska jag koppla av. Känner att det behövs. Dagarna går iallfall fort och nu när jag både har sjukhuset, top model och Idol så finns det ju massor att göra. Peter jobbar över för att fixa dämparna på bilen. Vill vi köpa en ny bil så måste den gamla vara i fint skick så att den går att sälja.

Ska fixa iordning en lista om det sista som behövs köpas. Är lika väl att vara helt förberedd. Min klasskompis berättade att hennes son kom 9 veckor för tidigt. Man vet ju aldrig, men jag håller tummarna på den 3 januari!

Kommentarer
Postat av: Sussi

åååh hoppas det blir ett januari barn! :) så fyller den år typ först i klassen. det skulle ju vara skit kul!

2007-09-06 @ 15:29:58
URL: http://sussisfoto.se
Postat av: madde

Vad duktig du är som orkar med att göra skolarbeten! :) Det är så kul när det börjar vara lite sevärda program på tv igen. Har knappt haft igång tv:n på hela sommaren. Men nu äntligen finns det massor med bra program att frossa i. Perfekt för oss som är hemma ju :)
Hoppas du och magen mår bra!

2007-09-06 @ 19:06:13
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: helena (hella82)

jag tycker det känns jättelänge tills bebisen ska komma. men skönt för dig att du tycker tiden går fort..för det är jobbigt att bara gå och längta och vänta. har iof massor kvar att fixa, har ju inte ens beställt vagn än.
sjukhuset är ett riktigt bra program, jag följer elias med spänning. han föddes ungefär samtidigt i graviditeten där du och jag är nu! helt galet.

2007-09-07 @ 10:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0