Känner en press

Började med att jag gick till biblioteket för att göra klart den sista uppgiften. Kände att jag inte orkade, brukar inte plugga på fredag, lördag och söndag. Så med tankarna av att jag inte hade någon lust satte jag mig ner och försökte läsa. Kunde bara inte koncentrera mig. Blev alltså inget gjort. Eftersom mamma inte är hemma så kan jag inte ringa och få hennes bekräftelse att jag ändå har gjort det bra. Så Peter fick bli den stöttepelaren istället.
Sjukt att jag ska behöva få en bekräftelse på att jag har gjort bra ifrån mig och duger. Men efter så mår jag så mycket bättre. Nu vet jag att jag kan ta tag i det nästa vecka under någon av alla de dagar jag är ledig.

En sten lyftes från hjärtat när jag insåg att jag kommer att få CSN denna månad. Trodde att pengarna som kom den 5 september var de enda pengarna som vi skulle få i september så dem har jag ju sparat undan till nu den 25 så att vi skulle klara nästkommande månad. Men nu när det visade sig att 7000 extra kommer att hoppa in på kontot så fick jag tillbaka mitt sparkapital. Ett sparkapital är ju verkligen bra att alltid ha och speciellt nu när man ska få barn.

Vet inte vad som händer till helgen, men önskan är att vi ska fara och inhandla de sista sakerna som behövs. Tycker speciellt mycket om att strosa runt i affärer. (En vink till Peter)

Nu en dusch och sömn.


Kommentarer
Postat av: madde

Åh så skönt med "oväntade" pengar :) Och ja, som du säger, det är himla bra med ett sparkaptial! :) Trodde att vi skulle få det tajt med pengar nu då vi båda är hemma, men det har gått jättebra! :) Känns skönt. Nu när nästa utbetalning kommer ska jag inhandla det sista. Nya trosor, amningsBH och något fint åt bebisen och Tilde :)
Hoppas du mår bra. Och du, du är JÄTTEDUKTIG som orkar plugga. :) Nu fick du bekräftelse från mig också :)

2007-09-21 @ 22:55:35
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: Mamma i Thailand!

Har kommer en bekraftelse....
Du ar alltid duktig, men man behover inte alltid vara det!
STORA kramar till er tre :)

2007-09-23 @ 05:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0