14515

Har massor av fina bilder på Tilde i kameran. Men är för lat. De kommer en annan dag.

Har tänkt på det här med att jag alltid har sagt "att om jag får barn så ska jag då vänja dem vid ljud"


Självklart är det skitbra om barnen klarar av ljud och inte störs om de ska sova trots att det är folk omkring eller om man ser på film. Har funderat hur föräldrar har tänkt när de alltid har varit så fjantiga kring det där med ljud. Tills igår när jag gick och la mig enbart för att Tilde inte skulle vakna. Det är inte det att man inte vill vänja dem vid ljud utan att man är lat som förälder. För tänk om hon vaknar!? Då betyder ju det att JAG måste vara vaken minst 3 timmar till innan hon blir trött igen. Jag är helt enkelt för lat. Samma sak tror jag med spjälsängen. Jag vill inte lägga henne där för det blir mer jobb för mig. Jag måste gå upp varje gång för att sätta i tutten eller för att trösta henne.


Nu har hennes sovtider flyttats bak en aning. Är faktiskt skönt att få gå och lägga sig tidigare. Men nu får vi kliva upp tidigare också. Tilde har blivit min snooze klocka. Snooze gör en bara trött så jag vet inte riktigt varför jag sätter in tutten gång på gång istället för att bara kliva upp. Har aldrig träffat någon med bättre morgonhumör än min prinsessa i alla fall. Hon är alltid glad när vi vaknar på morgonen. Jag har sådan ångest över att jag ska behöva börja jobba och inte vakna upp med henne varje morgon och mötas av det underbara leendet.


Har promenerat idag. Tog vägen förbi svartöstan via vattnet in till stan. Har varit och kollat på alla fina husen som finns där. Gick igenom stan och visare till Peters jobb så att jag kunde ge Tilde lite mat. Blev som sagt 14515 steg. Ville egentligen fortsätta promenera men Tilde var inte lika sugen som mig på det.


Lindex har fått in "fem myror är fler än fyra elefanter" tema som för övrigt är min favorit. Blev helt besatt när jag såg allt fint.


 image135

Blev denna fina fast som body. Fanns massor som jag ville sätta tänderna i men jag hejdade mig. Slösade multum igår på barnens hus. Har införskaffat en rosa babybjörn potta åt gumman, en ny stor badbalja och en bit/kylring för kliandet i munnen. Pottan kissade hon på direkten jag satte henne där. Säkert en tillfällighet men en bra start. Och att bada blev genast mycket roligare när det blev rymligare.


Nu är det dags för städning, kanske solning och ett avsnitt av lost. Är så spännande.


Kommentarer
Postat av: helena

vad kul med pottan! kolla in ecsweden.se :)

2008-04-07 @ 19:21:29
Postat av: Sandra

åh vad roligt med fem myror är fler än fyra elefanter! Det är ju kult!=) Och inte såg jag dom fastän jag var där idag? nåja, kollade tydligen inte så noga, det blev en snabbtitt bara!

2008-04-07 @ 19:42:47
URL: http://sandraebba.blogg.se
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Åh så söt body! :) Och vad duktig du är som promenerar så mycket. :)

Jag gillar också nummer 1 och det blir också den till vårat sovrum eftersom jag tror den gör sig bättre mot lite mörkare väggar. :) Däremot blir det ek på golvet, vi fegade ur. ;)

2008-04-07 @ 22:51:51
URL: http://www.catti.se
Postat av: Moa

Hon är så söt! Jag har kollat igenom hela bloggen nu typ tre gånger och jag börjar sannerligen längta efter en sån lite cool tjej!

Jag får komma hem i sommar och gosa lite=)

KRAM!

2008-04-08 @ 22:42:22
Postat av: Daniella

Vad kul att du tycker det :)
Att promenera r inte min grej alltså. jag har försökt så många gånger att göra det lite roligare med musik eller att gå med någon vän eller så, men jag hatar det verkligen. Jag kan gå från A till B, men att gå bara för att gå är verkligen inget jag gillar att göra.
Gör du något annat än det?
Tänkte kolla också om du ammar och om du gått ner i vikt utav det?
Kram

2008-04-09 @ 19:59:53
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Daniella

"Tilde har blivit min snooze klocka. Snooze gör en bara trött så jag vet inte riktigt varför jag sätter in tutten gång på gång istället för att bara kliva upp"
HAHAHA, gud! Jag gör exakt samma sak. Alexians leende tvingar mig upp på morgonen när jag insett att han inte kommer somn om :)

2008-04-09 @ 20:02:57
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Daniella

Gick du upp 2 kg av att amma eller gick du upp 2 kg efter att du slutade amma? Hängde inte riktigt med där :)

Varför misstänkte du att hon var mjölkallergiker?

2008-04-09 @ 22:09:51
URL: http://daniellalamb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0