3 månader och 19 000

Peppad in my ass. Fan det går riktigt dåligt med viktminskningen. Hur mycket jag än rör på mig. Och självklart blev jag slö på onsdagen eftersom att jag skulle fara och städa. Inga 10 000 steg där inte. Möjligtvis 100 fram och tillbaka från sängen och skötbordet.

Men jag har tagit igen gårdagen. Idag har jag promenerat till storheden. Blev 19 000 steg och jag känner mig riktigt stolt och trött. Vägen dit var lerig som attans och vagnen är helt nerkletad. Får bli ett projekt imorgon att rengöra den.

Är denna som sporrar


Tilde var så duktig med sin vaccination. Hon skrek till snabbt men sen var det över. Somnade gjorde hon däremot på direkten hon hamnade i bilstolen. Annars så märktes det inte av att hon hade fått vaccin. Vi kan ju säga att hon inte är liten nå längre i alla fall. Hon väger nu 6350g och är hela 64cm lång. Har tyckt att hon har blivit lång på sistone.


Vi ska börja med gröt så fort hon fyller 4 månader. Det är ju dock en hel månad kvar men hon håller sig inte mätt mer än 3 timmar på nutramigen. Har varit och gnällt på barnmorskan om att de ska skriva ut nr2 men hon visste inte ens att det fanns. Så  vi får väl se om vi får ett nytt recept snart.


image131
Gillar gungan mer nu när hon har blivit äldre


Kläderna från Pippilotta har kommit Köpte 2 dreggellappar och några basbodys. Måste bara tvätta igen då. Det blir en himla massa tvätt. Som vanligt kommer jag från tvättstugan kring 01 på natten. Är nästintill omöjligt att få tid. Nu är det 2 veckor till nästa gång. Och ni som har barn förstår att det är omöjligt att vänta så länge. Tvättkorgen hinner svämma över mint 3 gånger innan dess. Denna lilla spyfia.


Jag blir verkligen stolt bara på 1 dag så hinner hon utvecklas så mycket. Nu kan hon greppa björnen på gymmet och titta på den länge. Idag har hon även suttit upp i vagnen och tittat. ICA Maxis röda pelare är storfavoriten. Det såg ut som att hon hade sett sin största idol när pelaren dök upp. WOW!

Nu väntar jag på att makaronipuddingen ska bli klar och att mina älsklingar som ligger i sovrummet ska vakna.

Måste rekomendera den nya Calippo Fresh -Perfekt till sommaren.


Kommentarer
Postat av: Sandra

åhh vad duktig du var som gått ända dit! Skönt att det gick bra med sprutan iaf. Hoppas Ebba får tid snart så man får det där bortgjort.

2008-04-03 @ 19:53:13
URL: http://sandraebba.blogg.se
Postat av: per

jag bara kollar verkar ju gå bra här också hej må bra

2008-04-03 @ 20:18:30
Postat av: Elviras mamma

Ända till Storheden. Herregud jag skulle inte ens komma på tanken! Det var verkligen duktigt och i det där vädret.

Skönt att det gick bra med sprutan.

2008-04-03 @ 21:56:35
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Oj så STOR hon blivit! :O Mer lik mamma för var dag som går. :D

2008-04-03 @ 22:57:23
URL: http://www.catti.se
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

Det kanske ser mycket ut, men det är ju mest måla och byta golven. :) Bor ju med en snickare så det är ju inga problem. :D Men jag tycker hon är massa lik dig hihi! :)

2008-04-04 @ 09:26:23
URL: http://www.catti.se
Postat av: helena

oj vad du går! jag sa till sandra att du går minst 10 000 MIL om dagen! fast jag menade såklart steg, haha!
melker är också 64cm, men väger 6765g!

2008-04-04 @ 13:28:42
Postat av: Anonym

Får ta och tömma lite sen då för de är inte skönt nu. Gu va du är hurtig som går varje dag, jag vettefasen vart min motivation tagit vägen. Har ju en fin å bra stegräknare å allt. Blir inspirerad av dig, ska nog ta tag i prommisarna snart igen!..

2008-04-04 @ 14:29:52
URL: http://mammakarlsson.blogg.se
Postat av: sanna

Vad trist det är att inte bo granne med er längre så man kan hälsa på er! Typiskt att Tilde skulle komma just när man ska flytta...Men vi får ses när jag kommer hem!

Kommer du i håg Lia som började på hertsöskolan i nian? Vi rökte alltid cigg med henne på rasterna.
I går när jag kom första dagen på mitt nya extrajobb var hon ocksp där och skulle provjobba första dagen. Jag har inte sett henne typ sen nian!
Hon har bott i Malmö i 4 år och bor i huset brevid mitt! Världen är liten:)

2008-04-04 @ 15:32:13
Postat av: Daniella

Jaha! Hur gjorde du då? Satte en kudde under huvudet eller?

2008-04-05 @ 12:25:08
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Daniella

Mja, jag vet inte. Jag är mest orolig över hur bekvämt och bra han kommer ha det i en sittdel. Han kan ju inte riktigt sitta själv. Lite, men inte så pass bra för att sitta i en sittdel, tror jag. Klurigt :)

2008-04-05 @ 16:11:26
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Hej Hej! Nu är jag in och kikar igen. Misstänker att din tur här på tuna hade eller skulle leda till att du slutligen hamnade på storheden, inte sant?! Jo vi flyttar om en månad, till mjölkudden. Blir närmare stan, lite längre bort från föräldrar och betydligt större lgh, så skönt! För övrigt mår jag jättebra. Börjr få ont i höfter. Men har inga andra krämpor. Nu väntar vi på sparkarna som verkar dröja. Ska bli spännande. Hoppas att det är bra med er! Snart blir det bättre väder. Då kanske även jag ska ut på lite längre promenader. Vi får höras!

2008-04-05 @ 17:20:48
Postat av: Sandra

Om hon lutar sig lite halvt fram som hon sitter på bilden så kan hon sitta ibland, men inte speciellt länge.

Ja jag kan förstå dom att det är tråkigt att bara ligga där och stirra på ingenting. Skulle kunna byta till sittdelen, men samtidigt så vill jag inte. Det känns som att hon blir så himla stor då, jag vill ju att hon ska vara liten för alltid hehe.

2008-04-05 @ 20:04:45
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej hej! Våran barnmorska är typ 100 år gammal så kanske därför =). Fast iofs så är ju inte panodil farligt, och bättre det än att de skriker och har ont. Påsken var bra förutom att Vera hade feber (tänder på G) men det var ju iofs pissväder så det gjorde ju inte så mycket, har inte åkt en meter skoter i år, blir kanske mer nästa år när hon är större =). Du är så duktig som ska börja jobba redan till sommaren, jag är så fjantig så har inte ens lämnat bort Vera över natten ännu =) och har lite ångest över att hon måste vara på dagis, men det är bara att vänja sig =). Hoppas ni har det bra och att det blir vår SNART! Kram

2008-04-06 @ 16:20:03
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se
Postat av: therese

Finns nutran i nr2?? Det visste jag inte, och jag har gått igenom alla olika burkar på apoteket (asså läst innehåll osv) för att hitta nå som passar oliver :P

2008-04-13 @ 08:15:25
URL: http://honsomhetertherese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0