Massvis

Tilde har somnat i tid för en gångs skull. De sista dagarna har hon varit vaken längre och längre om kvällarna. Sen har hon även börjat vakna på nätterna. Hon sätter sig upp i spjälsängen och bankar med nappen i spjälorna. Att hon har somnat i tid kan bero på att vi har varit i farten hela dagen och att hon inte har hunnit med den sömnen hon blivit van med.


      
Bus i sängen                           Lycklig                    Mamma har gett                  Den stora
                                                                                           mig en                             overallen
                                                                                        diskborste


Har inhandlat ett nytt vardagsrumsbord idag. Enligt mig underbart snyggt, enligt Peter mer tveksamt. Bordet var slutsålt och var beställningsvara. Så troligast om 2 -3 veckor anländer det. Vi fick även med oss nya gardiner hem. Vita 90cm breda "trådgardiner".


På pottan, läser precis som mamma.

Kommer att ta bilder på lägenheten när vi får tillgång till den på måndag. Har planerat ett före och efter kollage. Vi skulle egentligen ha fått lägenheten i torsdags men tydligen hade den sett så jävlig ut så de inte ville dela ut den. En städfirma skall ta hand om den först. Vi har iallfall hämtat ut färg, tapet, spackel och allt som hör därtill. Kommer att bli ett stort jobb. Ett roligt jobb.



Mamma och Tilde

Vackra som få

Familjen

Tilde får bara mer och mer vilja. Hon kan bli riktigt förbannad om hon inte får som hon vill. Men jag försöker visa henne att man inte alltid kan få allt. Förhoppningsvis så förstår hon vad jag försöker visa henne. Hon har lärt sig så mycket den sista tiden. Hon förstår att man kan ge en sak bort en sak och få tillbaka den. Oftast när jag säger "tack" så släpper hon saken och ger den till mig. Hon förstår att hon kan upprepa något om hon tycker det är roligt. Hon släpper taget och står själv i korta stunder. Hon går efter soffan och blir så glad när hon får beröm. Fort går det så har hon på ett eller annat sätt tagit sig från ena sidan av rummet till det andra. Tiden går så otroligt fort.


    
    Jag kryper                 Organiserar              Som mamma              Ser ut som en tant
                                       som mamma                                                när jag blir riktigt glad


Från början skapade jag en blogg för mig själv. För att skriva av mig om hur jag känner mig och vad jag tänker. Sen blev jag gravid och "alla" började plötsligt läsa. Många som man helt enkelt inte alltid vill ska veta allt.


Just nu. Om det hade varit i början igen så hade jag berättat om hur röksugen jag är. Om vilken ångest jag har som vill röka fast jag inte borde. Att jag har ångest för att jag inte tänker på någon annan än mig själv. För att jag känner att jag inte är beroende men att jag ändå bara hade velat ha en cigarett. För att sådana tankar tyder på beroende. Jag hade skrivit att jag hade skämts över mig själv. Att jag så gärna hade velat ha en cigarett.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hopp! Ja det blir nog snyggt..=) Vi bor på Professors 53, vilket nummer ska ni flytta till? Vi kanske blir grannar! =) Smart att ta tag i fixet med tapeter å jox på en gång. Vi väntade alldeles för länge! ;)

2008-08-30 @ 22:37:31
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet inte vad som är nyast och inte, men brukar säga att Udda nummer är dom bästa lägenheterna så dom är nog kanske nyare då, hehe..=) Men jag älskar lägenhetens planlösning, jag tycker den är kanon! Då kommer vi säkert stöta på varandra här på Porsöns prommenadstråk, eller kanske på vägen till skolan! ;)

2008-08-30 @ 22:55:33
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: helena

usch, den där hemska rökningen är inte att leka med. du är superduktig som inte röker! kämpa på! det är förresten såklart inget att skämmas för, nikotin är ett hemskt beroende!

hihi, så fin tilde är :)

2008-08-31 @ 10:13:12
Postat av: Catti

Ja huvva denna rökning. Jag har snart varit rökfri i ett år!! :O Fasiken så fort det går.. Men efter 7 år sitter det ju som kvar. Nu när man har bebis i magen går det ju inte att röka alls så det är ju bra, och sedan vet jag att jag aldrig skulle vilja utsätta mitt barn för passiv rökning, samt att jag vet hur äckligt jag egentligen tycker rökning är och hur dåligt jag brukade må efter varje cigg. Så jag brukar tänka så, vad äckligt det ändå är när man väl tar ett bloss!

2008-08-31 @ 10:37:57
URL: http://catti87.bilddagboken.se
Postat av: Mallan

Ni är så himla fina! Hoppas ni kommer trivas i nya lyan :) Lulebo kan vara snälla ibland... när de vill liksom! hihi

2008-08-31 @ 12:05:00
Postat av: sandra

Shit! hur gammal är tilde nu?? Hon är verkligen snabb i utvecklingen. Kan vekligen inte tänka mig att emmy ska ställa sig upp o GÅ efter saker snart. Hon har ju just kommit på att man kan dra sig fram på golvet! Va spnnande med flytt, alltid roligt att få fixa iordning o piffa. har dock tappat suget helt här hemma, men det kanske bara är en period jag är i. Ha det!

2008-08-31 @ 18:36:20
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: Catti

Ja tyvärr har jag ju det! Men kommer aldrig börja igen . Det är jag helt säker på. Jag som tränar så mycket nu (när jag inte är gravid och har foglossning ;)) och är extremt hälsosam, det passar som inte längre mig, den jag blivit. Lycka till med begäret. :) hoppas du klarar dig ifrån det.. :)

2008-09-01 @ 08:34:28
URL: http://catti87.bilddagboken.se
Postat av: Sandra

Mjo ja vet, jag har försökt att inte ge henne mat. Men klockan fyra på natten har man inte så mycket tålamod för skrik hehe. Så just nu hoppas jag att hon ska sluta av sig själv, vilket jag tror är ganska omöjligt haha!



Jag kan inte sluta titta på sista bilden på Tilde, såååå jäkla söt!!

2008-09-01 @ 18:38:20
URL: http://cinderellas.blogg.se/
Postat av: Catti

Hej! :) Jag är nog lite tvärtom jag. :) Vill ha en massa kläder färdiga hemma så att jag inte får panik och stressar ihjäl mig när vi väl är hemma med bebis. Man kommer få så himla mycket då som är mer riktat mot pojke eller flicka och vill ju inte endast klä dem i helrosa ellr helblått. :P Jag är planeringstokig och måste också vara det pga min mage, måste liksom ha allt klart innan, även med kläderna. :)



hehe ja, jag har förändrats ganska mycket på senaste åren. Jisses, från att varit en riktig festprinsessa som struntade i allt till att inte ens gått ut på krogen på snart två år, slutat med allt dåligt och blivit tränings- och familjelivsmänniska. Kan säga att jag trivs mer som den jag är nu. ;)



GUD så söt hon är Tilde! Och vad stor hon blivit. Tänk att om ett år har jag en lika stor unge förhoppningsvis! :D

2008-09-02 @ 10:16:09
URL: http://catti87.bilddagboken.se
Postat av: Fia

Jepp har kollat det..men tydligen är det inte så att alla måste skriva in lösen,vissa kommer in som vanligt..Innan jag hade det var det ca 25-30 som läste...Men många var från FL.

2008-09-02 @ 12:56:01
Postat av: Daniella

Usch, det där med rökningen låter inte alls kul och jag måste erkänna att till opch från känenr jag precis samma sak. Jag rökte ju i flera år och så fort jag fick veta att jag var gravid så la jag av, bara sådär. Men nu så börjar jag tänka "Men det är väl okej att ta en cigg när Alexian sover?"

Jag tycker ju att det ser fruktansvärt ut när mammor går promenader med barnvagnarna och röker, så någon passiv rökning skulle jag aldrig kunna låta Alexian stå ut med. Men att jag ens tänker att det KAN vara okej att ta en cigg på kvällen är jättehemskt.



Jag vill verkligen inte börja igen för då vet jag att jag aldrig komemr kunna sluta. Såvida jag inte blir gravid igen då.



Nä, man ska passa sig för den där första ciggen och tänka att det bara är beroendet som sitter kvar och spökat. Skit i dem där tankarna. Vi grejar det här för våra barn skull!



Vad roligt att ni också får flytta nu. Blir spännande att se era för- och efterbilder så kan man få lite tips och idéer :)

Kram på er!

2008-09-02 @ 14:33:42
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Malin & Milla

Jo men stl 19 är för stora på henne nu, och jag hade bara tänkt ha stl 19 i höstskor.. Lär ju bli större storlek till vinterskorna.

Då är det säkert Kouma-skor du tänker på. De är väldigt lätta! Ska också köpa sånna..

2008-09-02 @ 14:52:11
Postat av: Sofia

Hejsan. Kände att jag blev tvungen att vara in här och lämna en kommentar efter att vi sågs på bibblo idag. Tänkte på dig på hemvägen och jag tror du skulle passa bra i förskola och som sagt tycker jag att det varit en bra inriktning. Den innehåller allt från läs- och skrivinlärning, matte och naturvetenskap, och mer där till. Jag kan lova att ett och ett halvt år på inriktningen går fort. :) Hoppas du kommer på vad du vill läsa till. Ha det bra! Ps. fina bilder -som alltid! :)

2008-09-02 @ 16:53:42
Postat av: Fia

Jag har blivit tillsagd att inte börja med såna om inte värdena visar att jag behöver det..så innan man vet det kommer jag vänta. Niferex har vi redan hemma eftersom att vi är blodgivare..elle ja,jag har ju uppehåll nu..men tabletterna har vi.

Äter redan mitt val kvinna och enligt bm så räcker det så länge inte värdena blir dåliga..

2008-09-03 @ 13:48:09
Postat av: maria

guud vad hon har blivit stor! så fin! =)

2008-09-03 @ 22:06:29
URL: http://lillknodden07.blogg.se/bilddagbok
Postat av: Anonym

Jo, jag kände också att vitt blev grötigt. Vad tror du om mörkmörk grått, snudd på svart men ändå inte? Kan de funka eller är svart bättre? Svart kändes också lite skarpt mot det lila på nått sätt? Men det är bara ett första utkast det där, thess ska fixa till den sen =))

2008-09-04 @ 21:57:50
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: R&L

Tjena



1. Ni har en jättebra och trevlig blogg. Den läser vi dagligen





2. Gud vad Tilde växer. Snart kör hon moppe. =)



3. Sluta aldrig blogga.





Lev väl

2008-09-05 @ 00:51:31
Postat av: Catti

Äntligen någon som tror det blir en pojk. ;) Vi tror ju också det, men alla våra vänner tror på flicka. Vet inte vart dom fått det ifrån faktiskt för allt pekar ju på en pojke! :D

2008-09-05 @ 09:26:56
URL: http://catti87.bilddagboken.se
Postat av: Elviras mamma

Herre jävlar här var det kommentarer:)



Ett jäkla gissel det där med ciggen. Usch och fy!



Kommer blir så fint i nya lgh. Det är ju redan en stooor skillnad bara av att ni (Peter) tapetserat.



Förstår om det är fullt upp nu men om du känner att du ångrar dig och får tid över så är du jättevälkommen i morgon!

2008-09-05 @ 22:57:20
Postat av: Helena

Hoppas att flytten går bra och att ni får det fint i nya lägenheten!

Förstår att det är dåligt med tid att blogga, men vi ser fram emot före och efter-bilderna.

Kom till Piteå och kräv middag om ni är slutkörda! ;-)

Bra kämpat med rökningen. Försök hålla dig ifrån det så länge du kan! Själv har jag o maken en vit månad nu. Får se hur det går för hans del... :-) Själv har jag nog inga problem, men borde rikta in mig på socker-förbud istället. För det är min stora last...

Kram, Helena

2008-09-06 @ 14:29:50
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack tack :)



Har tänkt höra av mig och höra om vi kan hitta på nånting nån dag. Men skulle gissa att ni har fullt upp med lägenheten kanske så det har inte blivit av. Men du kanske kan höra av dig nån dag då du har tid :)

2008-09-07 @ 01:39:00
URL: http://cinderellas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jamen det låter ju som en riktigt bra idé :)

2008-09-07 @ 20:19:37
URL: http://cinderellas.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du som har en sån bra blogg, missa inte Market2Members stora bloggtävling! 57 priser i potten, alltifrån badresa för familjen, barnkläder och smink. Allt man behöver göra är att bli medlem, värva och vinna!

2008-09-07 @ 20:43:43
URL: http://www.market2member.com
Postat av: Fia

Jag skrev inte att jag skulle skratta ÅT barnet utan att jag skulle säga med ett leende att man inte vet vem barnet liknar...Jag tog bort inlägget för att det blev formulerat dåligt..

2008-09-10 @ 23:15:41
Postat av: Fia

Jo det blir ju som lite mer verkligt...trots att vi hade sett ärtan redan en gång i v.9,men nu såg man ju mycket mer och att få se den röra så mycket på sig gör att man verkligen inser att jag har en levande varelse där inne. Har haft så svårt att kunna glädjas och istället bara oroat mig för både det ena och det andra..men efter dagens höjgpunkt plus bm:s ord så känns det bättre. Nu ska jag bara njuta av allt...till och med illamåendet och värken i höften=) Hoppas flytten och allt som hör till går bra för er...Spännande med nytt,ser framemot lite bilder sen..Trevlig Helg

2008-09-12 @ 13:09:14
Postat av: jenny

okej, men ge mej din mail adress så kan du få användarnamnet å lösenordet, ändrar snart :)

2008-09-13 @ 11:10:35
URL: http://lilllarsson.blogg.se/
Postat av: Catti

Nej, jag tror man skulle ha börjat med det när dem var små då. Alma är ju verkligen den perfekta sibben och skulle säkert vinna en massa men jag tror inte hon skulle må bra på en utställning då hon är väldigt egen och stressad i sådana situationer. Dharma däremot (som är minst lika vacker, dock lite för smal just nu när hon inte är kastrat och löper om vartannat) skulle säkert klara det galant det där med utställning. Men man måste vara med i kattklubb och vara väldigt egagerad. Hade jag bara haft tid och ork!

2008-09-15 @ 09:24:08
URL: http://catti87.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0