Dags igen

Har egentligen inget sug till att skriva blogg. Måste antagligen ha att göra med jobbet. Jag blir så trött i både knopp och kropp efter en dags slit. Nu har dessutom mina arbetsuppgifter ökat. Men det känns roligt. Nu får jag faktiskt bara ordrar tilldelade till mig och sedan får jag komponera egna grupper. Så ifall ni får en julgrupp hem så kan det troligt nog vara jag som gjort den.

Har däremot så himla mycket bilder på Tilde som jag vill dela med mig av. Det är ju Peter som är fotografexpert. När han är hemma med Tilde blir det mycket bilder. Mycket fina bilder.


Så här lycklig blir jag när mamma beslutar att jag får se på teletubbies



Och så brukar jag ligga i mitt rum och titta. Pappa har satt in en tv där med.


Eller så sitter jag bara och chillar. Det är skönt.


Idag blev en rätt tidig dag så vi han med ett besök till min moster så att Tilde fick träffa sin tremänning Tyra och jag fick träffa mina kusiner, Maria och Niklas.  Var mycket trevligt. Tiden har gått så fort. Känns inte som att det var länge sedan de var två små knubbisar på 2 månader som satt i fotöljen hos Moster och blev fotade. Idag glömde vi tyvärr bort att fota de i fotöljen men det blev en hel del andra bilder iallafall.


Här är mamma, mammas kusin Niklas och min trmänning Tyra.



Mamma tittade inte in i kameran på första bilden. Så vi tar en till bild.


Sen lekte vi med en massa fina leksaker.



Och pappa drack glögg under tiden



Visst är hon söt min tremänning!


Tilde och Pete har gjort massor i veckan. Jag har ju som sagt jobbat. Kommit hem och kännt mig döende. Försökt så mycket som möjligt att leka med Tilde innan hon ska sova. Har väl lyckats så¨där halft.


Jag har hjälpt pappa med tvätten



Sen har jag varit på Leoslekland med Pappa. Jag älskar bollhavet!



Och så har vi varit ute och lekt. Men det var inte lika kul.


Alla julklappar är inhandlade. Det känns skönt. Men blir säkert ett sista minuten köp som vanligt. Har alltid varit den som har älskat att få. Det har ändrats. Älskar mer att ge nu. Fast kör på med mitt rejs och säger att jag vill ha så mycket som möjligt, det kan ju fungera? (Tycker inte om smilys men om jag hade använt mig av sådant fjant hade jag antagligen satt dit ett sådant nu.)

Nä klockan börjar närma sig läggdags. Ska upp och jobba. Nu är det bara 3 dagar kvar.

Familjen Bäckström/Roos hälsar er alla en riktigt God Jul!


Kommentarer
Postat av: mela

Är du utbildad florist? För visst jobbar du med det (tänkte så jag inte är helt ute och cyklar) haha!



Var fin tapeten är, var är den ifrån? Vill ju gärna tapetsera om i flickornas rum ;)

2008-12-21 @ 11:43:08
URL: http://melano.webblogg.se/
Postat av: Lillasyster

Åhh, va söt hon är! Var tvungen att tjuva en blid från dig och lägga in på min blogg.

Älskar bilden när hon ligger och chillar med Ior =) Så himla lik dig.

Puss!

2008-12-22 @ 14:39:00
Postat av: helena och melker

vad roligt med så många bilder. melker har fått titta på allihopa :) vad stor tilde ser ut på bilden där hon ligger och chillar med ior!

helt galet vad tiden går, de kan gå och snart blir de ett år!

kram på er, och god jul!

2008-12-23 @ 13:55:08
Postat av: Emma

Så du tror på pojke? Spännande :) Jag har ingen aning alls! Men det är kul med gissningar.. Den sm lever får se :)

2008-12-24 @ 01:57:17
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: maria

ser precis att moa har valt en likadan tapet som tilde har! har ni tapetserat själv? isf, var det svår mönsterpassning??



GOD JUL PÅ ER FRÅN OSS!

2008-12-24 @ 03:46:25
URL: http://mittlivmedmina.blogg.se/
Postat av: Malin & Milla

Anna Telin gifter sig på nyårsafton, om du minns henne? Hon gick i min klass. God Jul på er!

2008-12-24 @ 10:24:33
Postat av: Johanna

Hej hej! Skulle egentligen bara säg God Jul till er men såg att du hade nya bilder, hon är sååå gullig. Vad duktig hon är som kollar på tv, Vera är inte ett dugg brydd alls, bara reklamen med Bregott som är kul för då är det ju "tossa muu" haha. Ha det så jättebra, kanske vi åker till Luleå ngt här under mellandagarna men vi hör av oss i så fall. Kram till er från oss!

2008-12-24 @ 17:15:16
URL: http://frufilipp.blogg.se/
Postat av: Elviras mamma

Hörru Erica! Nu är det dags att lägga ner Wiiet en stund och uppdatera!

2008-12-30 @ 22:07:42
Postat av: Fia

Nope vi har inte mjuklift...har en city korg från emmaljunga.

Ja har hört att den där frottén inte är så nödvändig så den skippar vi nog. Salvor har jag skrivit upp på listan så det ska inhandlas..

2008-12-31 @ 17:02:57
Postat av: Elin

Var har du köpt mattan till Tildes rum? Den var ju supersöt. Vi har beställt tapeter med stjärnor på så den hade som passat in =)

2009-01-04 @ 15:31:05
URL: http://elinruisniemi.blogg.se/
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Fina foton, jättesöt tapet den där rosa! Vore jätteskoj om du ville maila mig om vad den heter och priset. Kanske om var den är köpt med :) Jättesnygg som fondvägg i barnrum!

2009-01-07 @ 16:07:16
URL: http://therre.blogg.se/
Postat av: Fia

Se min blogg..pris till dig

2009-01-17 @ 15:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0