Här igen

Har som tidigare nämt att jag skulle jobba i veckan. Nu har två dagar gått. Fort. I helgen ska jag faktiskt vara ledig från interflora men då ska jag istället inta mitt andra jobb på MyLife. Blir iallfall mycket pengar i slutet av december/början av januari. Passar bra eftersom att alla mina sparpengar är så som gott slut.

Har nyss nattat Tilde. Hon ville inte äta vällingen eftersom att hon visste att hon skulle bli trött. Jag tog flaskan istället och låtsasåt. Tillsut så ville hon ha.


Ooo..Vilken napp ska jag välja?

Är så roligt när jag kommer hem från jobbet. Tilde blir verkligen överlycklig och vill hänga gäng resten av dagen. Jag vill så gärna ge mitt allt till mitt hjärta men jag är så trött. Men medan hon tog en tupplur så tog jag mig ett bad.

Det blåste alldeles för mycket så något måste man ju sätta över.

Peter är och spelar hockey med Daniel så jag sitter här och har tryckt i mig ytterligare onyttigheter som absolut inte behövs. Ska snart hoppa i säng så att jag får mina välförtjänade timmars sömn.

Vet inte hur jag ska göra med mitt hår. Jag har alltid varit blond. Men nu, efter att jag fött barn så har håret blivit mörkare och mörkare. Jag har verkligen inte lusten att lägga ner 1500 kronor i månaden för att behålla mit blonda hår. Men mörkt? Det känns inte rätt för mig. Jag VET att det inte känns rätt för Peter. Han tittar så sorgset varje gång jag nämner ordet brunt. Och jag vill absolut inte ha så där daskig grön/brun kall färg utan isåfall en mörk och varm ton. Var in på frissan och Malin rekomenderade en 6b färg. Vilket ska betyda ganska mörk brun. Det lät som bra.

Ja, vilka stora bekymmer vi kan ha.

Kommentarer
Postat av: Catti

Mitt hår har inte ändrat varken färg eller form (inte tappat något ännu!) hittills i denna graviditet.. Jag hoppas verkligen det inte händer.. För jag färgar ju ALDRIG mitt hår och jag vet ju inte ens hur man gör om jag skulle bli tvungen! :S Skulle kännas skitjobbigt.. Brunt är ju fint! Men jag förstår dig.. Jag skulle t.ex se helt kocko ut i brunt tror jag. ;)



Nej, jag försöker vila.. Men det går dåligt eftersom jag har sådan värk i höfterna och knäna om jag ligger stilla.. :S Tror det är all vätska.. Uuh. Tur man hann ta fina gravid-bilder INNAN man blev såhär! :O

2008-12-12 @ 08:51:40
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Malin & Milla

Jobbar du på tisdag? Jag kommer ner till Lule över dan och ska luncha med resten av gänget på skolan då. Tänkte om du är ledig så kika förbi!

2008-12-12 @ 22:21:18
Postat av: mela

50" är ju megastort, haha! Jag skulle kunna nöja mig med en 40" för jag vill inte att tv:n ska ta över hela rummet, men maken skulle nog helst vilja ha 50". Får kompromissa och slå på 42" då ;) Tydligen kommer priserna på Tv höjas iom finanskrisen (tycker ju att det borde vara tvärtom men) efter nyår. Tänkte också först att vi skulle vänta men nu vet jag inte vad som är smartast!

2008-12-13 @ 11:23:08
URL: http://melano.webblogg.se/
Postat av: malin & Milla

Vi åker till sthlm nästa helg och kommer inte hem förrän 1 eller 2:a januari. Så vi är nog inte hemma när ni kommer hit. Typiskt!

2008-12-13 @ 11:58:46
Postat av: Anonym

Heej Erica. Hoppas allt är bra ... vad fint ni har de förresten =). Måste bara få fråga vart ni har köpt "tv-möbeln" ni har under tv på bilderna ? Den var såå fin. Och vad stor hon har blivit , snart ett helt år ?! =)

2008-12-13 @ 22:37:29
Postat av: helena

kan du inte blondera själv hemma? det är ju lätt OCH billigt :) du passar bra i blont hår, men det är ju roligt att pröva annat också :) kan du inte börja med att bara tona håret och se hur det känns?

2008-12-14 @ 20:40:56
URL: http://melker080101.bilddagboken.se/
Postat av: Fia

Visst har ni en plasma tv?! Tycker ni att den surrar mycket från högra nedre hörnet? Vi har en samsung 50 tums plasma och störs nå enormt av det där ljudet..Inte är det fel på tv:n heller eftersom att vi fått en helt ny när den första bara var sedd på 1dag och båda lät/låter..Dom säger ju att plasmorna låter mer än tex en lcd,men sååååå mycket...

2008-12-14 @ 23:41:17
URL: http://zophiaa.blogg.se/
Postat av: Emma

Nä det är ju klart, det är ju sånt man gott och väl kan vänta med tills efter bebisen kommit. Haha, men det är ju så kul att spana och planera ;)

2008-12-17 @ 06:00:46
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja det känns som lite lottdragning ibland faktiskt det här med HP, men jag får hoppas på sjukskrivning istället lite senare.. Haha ja, nu är jag rätt nöjd med granen ändå, det var nog bara en liten svacka jag hade :P Mycket hormoner i omlopp! God jul på er..

2008-12-20 @ 10:36:28
URL: http://solouniko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0