Farväl

Har sovit 8 timmar inatt! Det är helt otroligt, så lång sömn har jag inte fått på jag vet inte hur länge. Jag känner mig hur pigg som helst. Tilde däremot bara åt och somnade om igen. Har passat på att städa under tiden. Tänkte gå och duscha också men det känns som att hon borde vakna snart. Jag lägger duschen åt sidan till senare.

image95
Vi. (Har rengjort spegeln nu när jag städat!)

Har köpt bumbostolen. Kunde inte motstå när jag såg att den fanns i lila. Hon gillar den men inte i för långa stunder. Misstänker att den kan bli en favorit när hon blir lite äldre. Den är trots allt från 3 till 14 månader. Gumman har ju inte ens fyllt 2. Däremot fyller hon 8 veckor idag. Stora damen. Känns inte som att hon är en bebis nå längre. Känns som att man kan föra "diskussioner" tillsammans och att vi har ett bra samspel. Trivs att vara med min dotter.

image97
I bodysuiten hon fått av Elvira med familj

Igår blev det gråt och tandagnissel en stund. Peter bar omkring på henne och tillslut så spydde hon. Massvis! Luktade tillochmed spya. Sen blev hon glad igen. Inte konstigt att man blir ledsen om man mår så dåligt. Bara att tänka  på hur man själv är. Spyr jag så ligger jag på toalettstolen, gråter och ropar efter mamma.

image92
Tilde med mormor

image93
Tilde med morfar i Kiruna

Är fortfarande väldigt rasslig men nu får jag skärpa mig. Jag måste ut. Peter fyller 25 på lördag och jag har ingen som helst aning om vad jag ska ge honom eller vad vi ska göra. Börjar känna mig lite småstressad. Nästa helg blir det iallafall middag och som det ser ut, även något glas bacardi. Kommer säkert att ångra mig om glaset bacardi då jag får så dåligt samvete. Men det återstår att se.

image96
Alla kompisarna tillsammans efter bebismassagen

Sanna flyttar till malmö imorgon. Tråkigt. Vi bor så nära varandra men det har ändå aldrig blivit av att man bara går över och gör något. Också tråkigt.
Nu har jag ingen "gammal" kvar. Alla försvinner. Nåja, det blir änmer roligt när de väl kommer och hälsar på i sin gamla hemstad. Blir farväl ikväll.

Nu börjar gumman röra på sig.  

image98

Kommentarer
Postat av: Catti

Oj så hon växer. :) Hon ser verkligen mer ut som en egen person nu än en liten bebis. :)

Tack! Det är ju inte direkt min stil på varken klänning hår eller smink, men det var ju som sagt ett modelljobb. Håret var jättefint, men jobbigt att reda ut! Har inte lyckats hel ännu. :S

2008-02-28 @ 12:43:36
URL: http://www.catti.se
Postat av: Johanna & Vera

Hej hej! Vad synd att hon fick en likadan som du redan hade, den är köpt på BarnensHus i Haparanda, men den kanske går att byta i Luleå, det är ju samma företag, prova med det! Stor och valde mellan den och en annan dress, skulle såklart ha tagit den =). Jo jag gjorde tårtan själv, är rätt stolt över mig själv att den blev så bra! Var inte så svårt som jag först trodde =).
Ha det så bra!
Kramar från oss

2008-02-28 @ 12:52:27
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se
Postat av: malin & milla

Åh va stor hon har blivt sen jag såg henne sist :) Aha, det blev en bumbo. Ska också ta mig i kragen och inhandla en sådan. Tyvärr kostar de ju en hel del =/

2008-02-28 @ 14:27:12
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: helena

hihi, vilken söt bodysuit!

2008-02-28 @ 16:26:26
Postat av: Mela

funderar också på en bumbo, men dom är så dyra :/ hade ingen till engla men det skulle vara toppen till maja. söt tilde är också, dom växer så fort. roligt men samtidigt vemodigt...

2008-02-28 @ 19:20:58
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Sanna

Ja, visst är d konstigt att man aldrig ses fast man vill!
Vi kommer säkert träffas MER när jag bor i Malmö!:)

2008-02-28 @ 20:29:09
Postat av: Anonym

Så stor hon har blivit sötungen!:)

2008-03-06 @ 08:43:15
URL: http://helvetia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0