Kirunabesök, Jourcentral och pappaledigt

Trots min sjuka så tog vi vårt pick och pack och for till kiruna. Tildes första längre resa. Hon sov genom hela och var säkert inte medveten om att vi hade hamnat i en annan stad.

Var kul att få träffa min pappa och Tildes morfar. Men eftersom att jag var så sjuk så hade jag ingen ork i kroppen. Lungorna var små som sugrör och febern tröttade ner mig extra mycket. Peter fick vara med Tilde medan jag vilade så pass mycket som det bara gick.

Önskan var att Tilde inte skulle bli sjuk men under kvällen blev hon bara mer och mer snorig. På natten vaknade jag till av att hon hade svårt att andas pågrundav allt slem. Det gör ont i en när ens barn inte mår bra. Jag satte bröstmjölk i näsan och försökte dra ut både snor och slem. Sedan somnade hon om. Jag däremot låg och sov som på spikar. Bara hon rörde lite på sig så var jag där och kollade så att allt var okej. Peter blev också sjuk. Hela familjen var dålig.

image91

Snorig tös


Vi for hem tidigt på söndagsmorgonen så att träffa min farmor och farfar blev det inte något av. Ville komma hem till Luleå så fort som möjligt så att vi var närmare sjukvården. När vi väl var framme så for vi förbi jourcentralen med Tilde för att vara på den säkra sidan. Allt var bra och hon hade "bara" en förkylning men när det handlar om så små barn så ska man alltid fara in.

Jag är fortfarande dålig. Peter är hemma och är pappaledig. Jag börjar bli bättre nu när jag har fått tag i astmaspray. Lungorna blir större och större hela tiden och nu kan jag tillochmed röra på mig lite utan att vara helt död.

Har börjat fixa med Tildes fotopärmar. Den som är färdigtryckt är inte lika rolig att göra, blir så opersonligt. Har därför köpt en snygg skrivbok som jag sätter in inlägg från bloggen i och skriver vad som händer i hennes utveckling och sätter även in massor av bilder. Hade varit roligt att ha en sådan pärm själv. Såg att Mela sysslade med scrapbooking och blev så sugen på att börja med det nu. Men det blir alldeles för dyrt och tidskrävande. Men någon gång så...

Har skickat in fler bilder på Tilde för förstoring. Vill så gärna få bort hyllan ovanför soffan och istället bara ha foton på vårt underbarn.

   


Peter ligger med Tilde på bröstet och hon tränar nacken. Hon är så otroligt stark och skulle nästan kunna sitta helt själv så snart blir det dags för bumbostolen.

image85

Snyggingen


Hon bara växer och växer och nu är det strl. 68 som gäller, iallafall på pyamas. Sorgligt att behöva sätta undan kläder som hon växer ur. Såg film på mig som liten igår. Kan då säga att Tilde är lik mamma! (yes!)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ah, vilket charmtroll, så fin =)

2008-02-26 @ 14:07:22
Postat av: Catti

Jättefina bilder!

2008-02-26 @ 15:25:11
URL: http://www.catti.se
Postat av: Anonym

Shitt vad stor hon har blivit sötungen!:)

2008-02-27 @ 12:18:48
URL: http://helvetia.blogg.se
Postat av: Catti

Jo det var jättekul! :)

2008-02-28 @ 12:13:23
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0