Sjuk

Jag är sjuk. Var väldigt länge sedan jag var så här dålig. Peter har fått ta pappaledigt för jag orkar inte. Har ingen ork i kroppen och halsen strejkar. Hade inte varit skoj att vara hemma själv med Tilde. Skulle inte kunnat prata med henne eller orkat att tillfredsställa hennes behov.

Graviditeten var rätt bra ändå. Om vi bortser från alla gravidkrämpor men jag var aldrig sjuk eller allergisk. Jag kunde äta allt och kunde hälsa på folk med djur iallafall en kort stund. Nu kan jag ingenting. Känns nästan som att det har blivit värre.

Peter har tagit med Tilde ut på promenad så att jag får vila. Men med lock för öron och näsa så är det svårt. Halsen blir torr på direkten jag försöker andas och att dricka vatten är en omöjlighet. Jag hoppas att jag hinner bli frisk till imorgon. Är ju planerat att vi ska besöka min pappa.

Nu önskar man att man hade varit liten. Mamma hyrde alltid film åt mig när jag var sjuk. Och så fick jag cola och glass. Nu sitter jag istället och tycker synd om mig själv. (Har blivit mycket av det på sista tiden)

Hoppas bara inte Tilde blir sjuk.


Krya på mig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

film ,glass å cola... köpte alltid min mamma åt mig oxå när jag var liten... =)those where the days...

2008-02-21 @ 13:10:48
Postat av: Sandra

Helena sa att du blivit sjuk! huvva, är så himla jobbigt.. och helst med en liten en kan jag tänka mig! Hoppas du blir frisk snart så vi kan ses nästa vecka, och så ni kan åka till din pappa såklart! kram

2008-02-21 @ 15:40:07
Postat av: helena

krya på dig!

2008-02-21 @ 20:40:55
Postat av: moster Eva

Så synd att du är sjuk hoppas att du kryar på dig så Ni kan åka till Kiruna. Du ska veta att jag tycker att du är , duktig, omtänksam, alltså du är en toppentjej.
Kram!

2008-02-21 @ 21:04:19
Postat av: Catti

Huvva, krya på er!

2008-02-22 @ 20:07:14
URL: http://www.catti.se
Postat av: Johanna &

Hej hej! Kikar in då jag fick adressen av Janne igår. Gud vad söt hon är! Vi har en liten present här åt henne, skickar den med åsa och janne så ni får den =). Hoppas allt annat går bra och att ni/du kryar på er! Kram från oss!

2008-02-23 @ 09:48:53
Postat av: Johanna & Vera

Johanna & Vera skulle det stå, men du kanske förstod vem det var ändå!

2008-02-25 @ 11:00:31
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0