Älskar så mycket!

Med foten på babysittern sitter jag och avgudar min dotter. Hon nyser och tittar förundrat omkring sig. Inatt har vi sovit mycket och gott. Så skönt!

Gårdagen innehöll verkligen inte mycket sömn utan mest snuttningar. Tilde känner lukten av bröstmjölk och ger sig inte med snuttningarna efter matning. Efter att jag hade hållt på i 6 timmar så gav jag henne till peter och då somnade hon på direkten. Hon trivs bra där.

Jag tror inte riktigt jag förstår ännu att hon är min. Jag slås av chocken flera gånger per dag när jag ser på henne. Mina bröstvårtor har börjat läka lite nu så det gör i allafall inte lika ont att amma och vi fryser in fullt med mjölk så att Peter också ska kunna ge henne mat sen.

Hade velat träffa folk och vara ute och ränna men jag orkar inte ännu. Nu har jag nog fått urinvägsinfektion också. Ger det inte med sig så måste jag nog kontakta vårdcentralen imorgon. Tål dock inte penecilin så jag vet inte vad de ger en istället. Idag blir en dag då vi bara ska sitta inne och inte träffa någon. Jag ska nog inte ens klä på mig kläderna.

image46

Gumman i babysittern!


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken sötnos!

2008-01-13 @ 15:04:16
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Elviras mamma

Oh så söt och liten! Ett litet knytte=)

Skönt att det börjar ge sig i tissevårtorna och att mjölken finns i gross och parti.

Hoppas det håller i sig med nattsömnen för det är verkligen A och O.
Elvira har varit en ängel varje natt sedan hon föddes och det där med att vara trött och sliten har jag aldrig behövt känna av.
(nu tar jag lite i trä för säkerhets skull...)
I morse sov vi till 12 och jag vaknade av en kvittrande unge och det är verkligen underbart!

Har köpt lite något åt Tildegumman men vi tar det när det finns tid och ork till det. Ingen panik. Blev ju så förvånad när ni kom förbi i fredags. Jag hade inte räknat med att få se sötnosen på bra länge=) Var roligt och uppskattades mycket!
Elvira tackar för presenten och hälsar att den funkade fint att brottas med.

2008-01-13 @ 15:42:02
Postat av: Malin & Milla

Ne men vilken mini! Så söt hon är =) Har Milla varit sådär liten? Hon väger ju iofs lika mycket som Tilde gör nu men hon är 57,5 cm lång.. Vad har hon för storlek på kläderna?

2008-01-13 @ 17:35:37
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Anonym

men guuudändå lilltösa!!!! tuttenuttingen vilken liten en, o ändå vägde hon ju inte så fasligt lite. klä inte på er om ni inte måste. det gõr aldrig nånsin jag om det inte handlar om livoch död.

2008-01-13 @ 18:42:13
Postat av: Catti

Hon är så underbart söt! Du måste vara en mycket stolt mamma. :) Jobbigt med UVI, jag har kronisk UVI så jag vet hur det är.. Men jag behöver inte alltid äta mediciner som tur är.. Bara när det går upp i njurarna, vilket konstigt nog alltid händer på somrarna haha.

2008-01-13 @ 20:15:58
URL: http://www.catti.se
Postat av: Linn från LUA100

Åh, hon är helt underbar! Så fin. Kan tänka mig tankegången du har. Ett tips mot urinvägsinfektion är att dricka tranbärsdryck eller äta tranbärskapslar. Citronvatten är också bra. Förut har jag fått vara till läkaren pga uvägs-infektion men nu om jag har känningar räcker det med en kapsel. Jag kan skicka till dig om du har svårt att få tag i några. Vill du ha?
Hälsningar Linn

2008-01-13 @ 21:48:40
Postat av: anonym

ett tips för att undvika
uvi
drick tranbärjuice det är bra kram

2008-01-13 @ 22:08:31
Postat av: Malin & Milla

Våran tös har svårt att lägga på sig i vikten, men läkaren i gällivare sa att det inte var någon fara för hon växer ju åtminstone! Jag var hemma med Milla förra veckan redan då David började jobba.. Känns lite tomt här hemma faktiskt. Han var ju ändå hemma en månad. Ska Peter bara vara hemma de 10 dagarna? Du ska vara mammaledig nu va?

2008-01-13 @ 23:42:33
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Helena Roos

Åhhh så kul att få hitta till din blogg!
Tråkigt att läsa om bröstproblem och urinvägsinfektioner. Skönt ändå att du är så "hög" på att vara mamma. Det är jag också - fortfarande.
Det är så coolt!

Vi tänkte få titta på underverket nästa gång som vi är i Luleå, men nu verkar det som att dagisbacillerna har vaknat igen, för Pontus näsa har börjat rinna... Så vi avvaktar lite till Tilde tål att möta oss... :-)
Kramar till er alla!
/Helena

2008-01-14 @ 10:26:44
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se
Postat av: madde

Vad skönt att det inte längre gör lika ont att amma. Jag hade sjukt ont i början, men sen blev det ju bättre=) Gud så söt hon är! Hoppas ni mår bra! Kram

2008-01-14 @ 10:43:42
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: Catti

Nej det förstår jag verkligen. :) Du har ju fullt upp med att lära känna en helt ny människa. :)

Tack! :) Det ska bli jätteroligt, men det är mycket att planera. :D Jag tror också att det är bäst att köra på All inclusive, mycket smidigare! :) Ikväll ska vi säta oss ner med detta och försöka bestämma oss. :) Hoppas ni mår bra!

2008-01-14 @ 14:19:26
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0