Livet är underbart

Ja, det är verkligen underbart. Har skrivit mycket om att det har känts tungt men det tar väl alltid ett tag innan man kommer in i rutinerna. Nu när jag äntligen har blivit någorlunda frisk så att jag kan göra saker så mår jag så mycket bättre. Det gör så att alla i familjen mår bättre.

Igår provade vi att ge Tilde ersättning för första gången. Peter såg stolt ut när han fick ge mat åt sitt barn. Jag hade ont i brösten för att jag vart tvungen att hoppa över några matningar. Brösten läckte så in i norden på natten så att jag för första gången längtade tills Tilde skulle vakna så att hon kunde få äta. Hon hade inga problem att ta flaskan så det var tur. Nu kanske man kan våga sig ut och fika eller hälsa på folk utan att behöva snabba sig hem för att amma.

image64
Stolt pappa ger mat



image61

Badar och plaskar ner pappa


Satt och vaggade Tilde till sömns och så kom ett brakljud från baken. Gick och bytte. Under bytet vid skötbordet såg jag att det var påväg mer "brakljud". Det kom med ett sprut och jag hann hoppa åt sidan. Hon missade mig med en centimeter. Hela badrumsgolvet blev fullt av "brakljudet". Peter stog med kväljningar och en tandkrämstub under näsan för.att undvika lukten, jag med Tildes ben i vädret och "brakljud" överallt samtidigt som vi försökte ta av hennes klänning. Jag har inte skrattat så mycket på länge. Trodde aldrig att jag skulle skratta så mycket åt att någon gjorde "brakljud". Hon förgyller mitt liv med vad det än må vara.

image62
Blivit stor. Mamma älskar röttochvitt randigt. Kan bero på att man är så snygg i det.


image65

Mer röttvittrandigt


Har börjat gå ut och promenera nu. Känns skönt när man inte längre vankar sig fram som en valross. Men svettet rinner när jag är framme i stan. Är jättevarm men får ändå de där förbaskade knölarna i brösten. Ska köpa en stegräknare och se till så att jag går ett visst antal steg per dag. Nu slutar jag även med läsken. Tilde blir så orolig i magen av kolsyran. Jag får hålla mig till läsk på helgerna. (Fan också!)

Har fått besök av min kusin Maria i helgen. Fick ett presentkort på 90 minuters ansiktsbehandling. Det uppskattas jättemycket och jag ser fram emot att få göra något för mig själv. Som hon sa " Det är ju trots allt du som har gjort jobbet". Jag håller med henne! Ska gå in och boka en tid när jag ändå ska in till stan imorgon. Ska öppna ett sparkonto åt vår gumma. Ett konto som hon inte kommer att kunna ta pengar ifrån förrän hon fyller 18 år.

Väntar med spänning på att få tillbaka uppgifterna från skolan. En uppgift har blivit rättan och VG:ad. Känner mig väldigt stolt att jag fick så bra på en gruppuppgift som jag gjort ensam. På något sätt saknar jag skolan. Skulle absolut inte haft tid med det men jag tycker om att skriva arbeten och ha tider att passa. Är en väldigt planerad människa och det är verkligen något som jag har behövt anpassa sedan Tilde kom till världen.

image66
Mys med mamma

Jag är fylld av lycka. Det går verkligen inte att beskriva. Helgen har varit underbar och Peter och jag har fått tid till varandra för första gången. Vi låg och myste. Peter höll om mig och jag höll om Tilde. Jag har en underbar familj.

image67
Mys med pappa


Kommentarer
Postat av: Ulltussen

Vilken otroligt söt flicka! Jättefina bilder!

2008-01-27 @ 20:56:03
URL: http://ulltussen.blogg.se
Postat av: Caroline

Så sött!

2008-01-27 @ 20:59:31
URL: http://CarolineAnnaMaria.blogg.se
Postat av: Erica

Ulltussen: Tack så jättemycket!
Caroline:=)

2008-01-27 @ 21:02:21
URL: http://humilis.blogg.se
Postat av: Sandra

Hahaha "brakljudet",det var riktigt roligt!

Nja en gång när Tomas hade henne så började det göra riktigt ont, men då hade jag inte ammat på 7 timmar. Han brukar inte vara borta så pass länge att det hinner börja göra ont. Men då är det ju självklart olika från person till person hur snabbt det går. Men varför pumpar du inte ut om det börjar göra ont?

2008-01-27 @ 22:28:32
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: Anonym

Shit ni har ju exakt samma mun när ni ligger och sover:)
Va fin hon är!!

2008-01-27 @ 23:21:27
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: Catti

Så fina bilder och så underbart det låter. :)

2008-01-28 @ 09:44:57
URL: http://www.catti.se
Postat av: Mallan

Alltså... Tilde är ju så otroligt söt! Som en nallebjörn :D Kram

2008-01-28 @ 15:17:24
Postat av: Helena

Med Felix så läckte jag mjölk typ hela tiden och brösten var värsta Pamela Andersson. (inte så kul som man kunde tro... Dessutom fick ju inte maken röra alls heller, så ingen annan än Felix hade nytta av dem... :-) )
Men jag kan rekommendera följande bröstpump. www.g-knapp.se/bilder/isisbreastpump.jpg
Fungerade enkelt och smidigt och lätt att ta med, skölja ur (måste ju kokas ibland för att "fräscha upp") och då kan ju andra mata med flaska.

Så kul det är att läsa och se hur ni har det! Internet är fantastiskt :-)
Kram, Helena

2008-01-28 @ 16:06:05
URL: http://nuharjagskrivitmin.blogg.se
Postat av: emelie

Hej! Känner igen dig, att vi har gått i samma klass för århundraden sen=) Måste bara få gratta till Tilde och säga att hon är otroligt söt, och så mycket hår!=)Lycka till med allt!

2008-01-29 @ 13:02:25
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Marre

Hej!
Hittade din blogg för ett tag sen och kikar in nu som då...jättefin blogg har du! Har själv en dotter på 1 år och tycker att det är intressant att läsa om andra småbarnsföräldrars liv! Superfint att du verkligen skriver om BÅDA sidorna av föräldraskapet för det är ju faktiskt både jättejobbigt och superhärligt! Själv hade jag inte en aning om hur STARK kärleken till ens barn verkligen är innan jag fick min dotter och hur LYCKLIG man kan bli bara av att se på sitt barn, men samtidigt hade jag heller ingen aning om hur jobbigt det också kan vara... Imponerande att du hinner och orkar blogga också!Tack för en bra blogg!

2008-01-29 @ 19:46:47
Postat av: Alexandra

Naaaw myspys!

2008-01-29 @ 23:04:45
URL: http://alexandramariameyer.blogg.se
Postat av: Anna

vad mysigt ni ser ut att ha det!! och vad stor emina känns när man ser eran lilla tilde!! ha en underbar dag!!

2008-01-30 @ 09:58:51
URL: http://allaboutus.blogg.se
Postat av: Madde

Vilka underbara bilder du lagt upp! Jag håller med dig om att rött och vitt randigt är superfint=) Vi hade det mycket på våran lilla Tilde också. Kul att läsa att du mår bättre nu och orkar mer. Jag går omkring och känner mig trött precis hela tiden! Stor kram

2008-01-30 @ 11:59:36
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: Malin & Milla

Haha! Vi fick en klockren bild på Milla & Tilde i måndags där Tilde precis kräks :) Har skrattat som bara den!!
Måste skicka de nästa gång vi är på msn samtidigt.

2008-01-30 @ 20:25:02
Postat av: Wozah

En fågel viskade i mitt öra att någon trodde det när jag har varit nykter så mycket. Men jag förstår, människor blir chockade när jag håller mig nykter en helg och helst tre helger :-O Haha! Nej, men jag sa till Axel att jag ska be Peter både köra och hämta mig till och från krogen så det blir slut med dom här tankarna :-D Kram! Kram!

2008-01-31 @ 12:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0