Sommar

Tilde ligger och sover. Hon somnade redan halv nio idag. Det var en trött tjej som höll på att somna i gröten. Känns skönt att äntligen kunna få lite tid för sig själv på kvällarna. Lite tid för varandra. Även fast vi sitter vid varsin dator så känns det ändå som att vi umgås. Vad tråkiga vi är.

Min mamma har varit förbi och varit med Tilde tidigare ikväll så att jag och Peter kunde fara iväg och spela volleyboll. Jag uppskattar faktiskt de tillfällen då jag får komma ut, så mycket mer nu än förr. Var jätte trevligt.


I den nya stolen

Idag har vi shopppat. Tilde har fått 2 nya leksaker. En mobil som man kan spela in röster på och en telefon som vibrerar. Hon älskar telefonen med vibben. Hon tokskrattade de första gångerna men nu är den bara rolig. Saken är den att hon gillar mest de saker som inte är tänkta att leka med. Därför har hon fått en egen fjärrkontroll och en egen mobil. Jag har köpt en ny till mig själv. Har även blivit en stolt ägare av en blus som absolut inte är jag. Har dock alltid velat ha något som är blommigt och sött. Nu när man är mamma så får man väl.


Den nya telefonen som är så rolig

Appropå att vara mamma så har jag lagat gryta för första gången. Det måste man ju kunna. Den blev utsökt. Känner mig stolt över mig själv.


Äter inte mammas gryta ännu. Men majskrok är gott

Däremot är jag inte stolt att det står stilla på vågen. Är svårt att hinna med att röra på sig efter jobbet då jag helst vill hinna ta det lugnt och umgås med min familj. Helgen har spenderats med goa vänner på balkongen och en massa alkohol. Sen har det ätits ostbågar och karameller. Usch.

Nä, nu är det bara tre veckor kvar och sen ska jag njuta för fulla muggar.


Är omöjligt att äta medan simson är på tv.

ÅÅ, Just ja! Grattis på namsdagen Pappa!=)

Kommentarer
Postat av: maria

jäkla gounge! :) å vad hon har lååångt hår! :)

2008-06-29 @ 22:07:13
URL: http://lillknodden07.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja jag har ju jobbat klart nu=) Det gick bra, var ju inte så länge! Thomas tyckte det var roligt att vara hemma med henne själv också. Nu har han börjat jobba. Haha jag fattade såklart inte vem det var som tutade, som vanligt=) Joo så du såg rätt, det var en helrosa vagn;) Hur går det för dig att jobba? har ni fått nån lägenhet än? Vi får ta en prommis här framöver!

2008-07-02 @ 14:29:36
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: helena

hej! vad roligt att se lite bilder på tilde! så söt! även om det står still på vågen så har du ju varit fantastiskt duktig! tänk alla kilon du tappat! :)

hoppas allt är bra, kram!

2008-07-04 @ 20:55:48
Postat av: Elviras mamma

Får gratulera till det lilla sågbladet som tittat fram=)



Visst känns det stort när dom börjar få tänder!

2008-07-04 @ 22:38:54
Postat av: Anonym

Oj vad jag ska lusläsa din blogg, gud så roligt=)

Va stor hon harblivit tilde, sötungen!=)

2008-07-06 @ 16:19:35
URL: http://fibbz.blogg.se/
Postat av: Linn

Hon är så himla söt! Och du skriver så bra. Toppen att kolla in här :-)

2008-07-06 @ 23:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0