Ibland finns det bra...

och ibland finns det dåliga dagar.. Idag är det definitivt den sistnämnda. Morgonen startade med matproblemet. Men det löste jag genom tipset av mammakarlsson. Stod ooch pumpade ut tills det började rinna till ordentligt och sen in med tutten imunnen. Det gick! Är så jobbigt att se henne ledsen. Min lilla älskling.

Har verkligen fått problem med tider sedan Tilde kom. Förut kom jag aldrig försent och jag hatade verkligen när folk kom sent. Det är fortfarande det värsta jag vet. Än så länge har jag aldrig lyckats komma itid till mammaträffarna. Säger vi 11 så är jag där 12. Idag sa vi 12 och jag var var där vid 12.30. Det är ju pinsamt. Tror mycket beror på att jag måste ge Tilde mat innan vi beger oss av någonstans och hon är ju inte en sån som äter om hon inte är riktigt hungrig.

Att damen har dåligt morgonhumör märkte jag idag. Försökte väcka henne tidigare men det uppskattade verkligen inte. Hon kollade på mig som att, " vad fan gör du!!!? Ser du inte att jag sover! Ge mig tutten och låt mig vara!" Gick för att byta blöja och hon grät och vägrade öppna ögonen. Så nu ska jag inte väcka henne något mer. Är ju inte roligt att tvingas till att vakna.

Försökte ta på mig mina gamla jeans idag. Men eftersom att röven har växt på både bredden och längden så lär det aldrig hända att de passar igen. Känns tungt att behöva ge upp alla mina favoritbyxor. Det är ju inte billigt heller, varje byxa kostar över 1000 kronor. Blir ju att slänga iväg flera älskade tusenlappar. Usch!

Imorgon ska jag på efterkontrollen. Är lite orolig. Blir väl troligast att det sätts in en spiral också. Har hört att det ska göra ont. Någon som vet?

Kommentarer
Postat av:

Jag har hört av flera att de gör ont o flera som fått infektioner en del de har vuxit fast på o en del den ha vadrat runt för, skulle aldrig sätta in en.
Annars finns ju Nuvaring, P stav, P spruta

2008-03-13 @ 19:23:45
URL: http://www.neoelian.webblogg.se
Postat av: sandra

Jag fick sätta in en spiral INNAN jag blev gravid( de brukar inte göras på många) men jag hade problem med hormonerna i alla andra prevmedel så vi testad spiral. Kan säga såhär, det gör jag aldrig om igen.Inte bara för att det gjorde ofantligt ont att sätta in utan att det ökade min mens grymt mycket och fick världens mensvärk OCh den satte sig på sned och skavde och åkte nästan ut. Men det är som sagt olika från person till person som med alla andra prevmedel, bara att testa sig fram.

2008-03-13 @ 19:37:30
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag satte in spiral på efterkontrollen, och jag trodde det skulle göra svinont. Visst gjorde det ont, men det var inte så farligt som jag trodde. Själva undersökningen gjorde ondare än när hon satte in spiralen. Och än så länge har jag inte haft några problem med den.

2008-03-13 @ 19:37:40
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: Marre

Här är en till som har slängt bort många älskade tusenlappar... surt, men samtidigt blev jag sur av att se dem ligga i garderoben också... Jaa inte är det alltid lätt! :-)

2008-03-14 @ 14:30:03
Postat av: helena

kasta inte bort jeansen, det kommer nog en dag då dukan ha dem! om inte annat kan säkert tilde ha dina coola jeans när hon blir äldre! :-D

det gör inget att du kommer sent till mammaträffarna, eftersom vi är flera som ses då. värre om man är ensam och står och väntar och personen man väntar på inte kommer i tid. men på måndag måste du komma i tid, för jag kommer vara hungrig och vill inte vänta på att beställa in maten ;)

2008-03-14 @ 18:01:23
Postat av: sandra

Har också en massa jeans i garderoben som bara väntar på att få användas, är ju dock bara en månad sedan jag födde så jag väntar nog ett tag till innan jag kan säga att jag inte kommer kunna använda dom. Men som andra sägra, kasta inte bort dom. Det kommer nog en dag då du kommer i dom igen! det är trots allt inte alls så länge sen du födde heller! skulle shoppa jeans idag, billiga såklart men inget passade, kroppen är inte alls i samma format som innan trots samma vikt som innan grav.

2008-03-14 @ 23:38:36
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: Mela

nej inte ska du kasta dina jeans. efter jag fått engla-li var jag totalt depprimerad över den nya kroppen, gav iväg hur mycket kläder som helst för jag tänkte att det är OMÖJLIGT att jag kommer i dom igen. Höfterna hade blivit jättebreda. Men det gjorde jag, ett år senare hade jag samma stl som innan jag blev gravid. Fick till och med tillbaka mina gamla jeans av min kompis :)

Ge inte upp hoppet :)

2008-03-15 @ 13:02:52
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Fia

Tack för länken men jag måste vara dummare än jag trodde för jag fattar inte ett dugg av den där heller..får nog ta å be nån om hjälp istället..

2008-03-15 @ 17:53:43
URL: http://zophiaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback