Loving life

Nog gör det ont i brösten när de spänner. Gumman vill fortfarande bara äta ibland. Runt en gång per dag i 5 minuter på ett utav brösten. AJ! Måste göra brösten förvirrade om hur mycket mjölk som skall produceras. Har varit och köpt en ny nappflaska som ska ha mindre hål så att hon får kämpa för att få maten ur flaskan. Men det såg då inte ut som att hon hade några problem med det.

image109
Vacker med den snygga t-shirten av farbror Robert och Anna


Känns ändå bättre att det är hon som vill sluta amma och inte att det är jag som tvingar henne till det. Eftersom att jag ska jobba i juni så hade jag ju varit tvungen att sluta då. Synd bara att hon ville sluta så tidigt. Imorgon ska jag ta mig till bvc och skaffa tabletter som stoppar mjölken. Jag kan inte gå omkring och ha ont och må dåligt över att hon inte vill äta. Nu har vi hållt på tillräckligt länge.

image107

Far och dotter ser på cops

Har inte gått ner ett gram. På 2 veckor. Lär väl inte hända förrän jag börjar röra mer på mig. Men alldeles strax så ska jag sätta igång ordentligt. På både dagar och på kvällar. Efter morgondagens middag med tjejorna.

image110
Sötnosen är nybadad och nykammad


Jo just ja! Har satt in spiralen. Kan informera om att den är skitliten. Trodde att den skulle vara runt en decimeter stor och se ut som en skruv. Men det gör den inte. Framkallade endast en himla massa mensvärk. Det händer att de växer fast men det beror på hur länge man har de inne. Det händer att de far ut men det är endast i vissa fall. Det händer att man blir gravid om naturen får bestämma. Jag hoppas att inget händer. Eller iallfall att den skyddar.


  
Var tvungen att ta fram kameran hos barnmorskan och fotografera den 3 cm lilla spiralen.
Med tanke på att det nyss har kommit ut ett litet barn på 4050g så borde ett 3cm ankare inte vara så skrämmande.

Blir så många nya intryck nu. När man väl har börjat se allt så måste man verkligen titta på allt. Så Tilde är vaken bara korta stunder och tittar och undersöker. Fort blir hon trött och måste vila. Sen tittar hon på saker igen. 


Har köpt jacka och solbrillor till Tilde igår. Coolare brutta får man leta efter. Återkommer med bilder.


Rutinerna har rubbats i helgen. Det blir senare och senare för varje kväll som går. Snart får jag sitta där på natten igen. Hon blir inte lika mätt på ersättningen som på min mjölk så vi får kliva upp tidigare och ge mat.

image108


Leker med favvoleksaken innan läggdags


Nog märker man att man har blivit en småbarnsförälder. Lördagsnatten spenderades med tvättning. Lite efter 01 så hämtade jag in tvätten från tvättstugan. Hmm..Vad gjorde man innan Tilde fanns?

Älskar livet.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu har jag tom skaffat en sån här=) Får se hur det ska gå... Så söt hon är på bilderna, kände knappt igen henne utan tuppkammen efter badet=) Haha. Åh vad skönt med spiralen, har ju varit orolig sen du sa att du skulle dit men då behöver jag inte vara det när jag ska dit på tisdag iaf, skönt! Jag fick se en när vi pratade om preventivmedel, trodde också den skulle vara mkt större=) Vi syns imorgon! kram

2008-03-16 @ 22:19:59
URL: http://sandraebba.blogg.se
Postat av: sandra

Oh vad jag e avis, en glad lite tjej ni verkar ha. Våran lilla tös är grinig ca 99% av sin vakna tid än så länge.Längtar tills hon blir gladare och mer vaken på vad som händer runtomkring henne. vart är det du jobbar??

2008-03-16 @ 22:45:57
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: sandra

Ja jag vet hur det är med tiden! Hinner knappt gå på toa utan att hon skriker ihjäl sig. Emmy är 1 månad nu och jag bara längtar tills hon blir äldre och förståndigare, visst det ä mysigt med bebisar när dom är glada o nöjda, men ack så jobbigt när dom skriker och man inte vet vad som är problemet. Ja, jag ska börja jobba till hösten 3 timmars pass några kvällar i veckan på fritidsgård. Känns rätt surt just nu med sunkig mammapeng.

2008-03-16 @ 23:08:02
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: Wozah

Gud vad VUXEN hon har blivit ;-)

2008-03-16 @ 23:16:35
Postat av: Emma

Vilket otroligt vackert litet charmtroll hon är :) Och stor hon har blivit! Jag längtar tills det är våran tur :)

2008-03-17 @ 00:11:04
URL: http://solouniko.blogg.se
Postat av: Linda & Evelina

Måste säga att från de bilder jag sett på er så är Tilde grymt lik sin pappa på den första bilden. :)

2008-03-17 @ 07:10:46
URL: http://evvo.blogg.se
Postat av: maria

gud. var som att se peter när bilden på tilde i röda o vita tshirten kom fram! herregud så likt!

haha. jag funderar mer än tre gånger per dag vad tusan jag gjorde innan jag fick barn. och jag kan inte minnas det :D

2008-03-17 @ 08:00:11
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: malin & milla

vilken sötis hon är! =) Japp, vi har inhandlat smakisar och ska bärja nu i husvagnen tänkte vi! Jag och David satt och läste din blogg och tyckte att ni klippt Tilde. När vi såg henne hade hon ju såå mycket hår, nu var det mindre, men vi kom fram till att hon växt och ser större ut nu :)
Vi ska försöka ha det så bra.. Nu packar vi in det sista och åker! Ha en trevlig påsk!

2008-03-17 @ 09:06:49
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: helena

haha, själv har vi lite tvärtom med tvättiderna. igår började jag tvätta kl 7 på morgonen! en söndag! helt galet! och då hade jag redan ätit frukost och lekt med melker!

2008-03-17 @ 10:10:48
Postat av: Catti

Dom är verkligen jättesmå, spiralerna! :) Jättefina bilder på lilltjejen!

2008-03-17 @ 11:04:42
URL: http://www.catti.se
Postat av: Elviras mamma

Vet inte om jag vill kalla dig glupsk och lat:)

Hon är verkligen lik far sin fast sötare;)

Där ett tag funderade jag också på spiral men jag är som feg. Min mor hade det och hon tyckte absolut inte att jag skulle sätta in någon. Hon fick massa problem och det slutade med att dom fick operera bort både livm och äggstockar. Hon är övertygad om att det var spiralen som orsakade det.
Fast hon hade en stenåldersvariant. Är nog ganska så säker på att dom är bättre idag än då.

2008-03-17 @ 16:54:15
Postat av: therese

hahaha så har du fotat spiralen :P
Massa söta bilder på tilde (haha om du nu kommer ihåg vad hon hette :P) Trevligt igår förresten!

2008-03-18 @ 19:57:28
URL: http://honsomhetertherese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0