Mjölkallergi och Stockholm?

Misstänker mjölkallergi hos gumman. Varje gång efter att hon har ätit så börjar hon skrika. Hon äter sällan och de sista gångerna har hon även ätit lite. Började bli orolig så jag gick förbi bvc. Barnmorskan bokade in en jourtid så att läkaren fick känna på henne. Allt ser ut som det ska göra men hon trodde också på mjölkallergi. Har varit på apoteket och köpt mjölkfri ersättning. 190 kronor för 400g. Det är riktigt dyrt. Men om det hjälper så får hon utskrivet recept och då reduceras priset. Känns redan som att det hjälper. Att hon mår bättre. "Taiträ"

Har varit och jobbat idag.Känner att jag börjar få ont i halsen igen. Hoppas verkligen inte på att jag blir sjuk. Hade blivit för mycket.

Är jätte sugen på att fara ner till stockholm. Fick ett mail av Amy. Tjejen jag träffade i Turkiet som kommer från England. Hon och hennes kille ska besöka Sverige för första gången och hade velat att jag skulle komma dit. Är redan den 4 - 7 april så det känns rätt tidigt att lämna Tilde. Men det hade varit så kul.

image119

                                                               Amy och jag (lägg märke till hur smal jag var!)

Nä nu måste jag gå och göra något åt halsen. Imorgon ska vi på påskmiddag hos svärmor och svärfar.


Kommentarer
Postat av: Elviras mamma

Oj vad tråkigt för lillgumman med allergi. Jag tar också i trä och hoppas det hjälper med den andra ersättningen.

Vill du verkligen fara till Stockholm så tycker jag du ska göra det. Peter är väl hemma med gumman?
Jag kommer störtlipa när jag ska fara till Sthlm. Har sagt åt Matte att morsan får köra mig till Luleå Airport(som det så fint heter nu mera). Kommer bryta ihop annars.

2008-03-19 @ 23:40:02
Postat av: therese

Jo jag köper på apoteket.
Ett tips, ge inte nutramigen, dom blir STENHÅRDA i magen av den.. Pröva istället ProSobee, den är jätte bra, baserad på soja typ och dom blir inte lika hårda i magen av den.. Den kostar 92kr burken och nutran 190kr burken och jag tycker personligen att Prosobeen är mkt bättre, Oliver blir mer mätt osv.

Om du pratar med BVC och dom fastställer mjölkallergi så säg att du vill ha recept på maten, du har rätt till de om dom kan fastställa mjölkallergi. Då får du 6st burkar för 120kr, väldigt billigt :D Och dom kan skriva ut upp till 12burkar för 120kr om du har tur :P

2008-03-20 @ 06:18:02
URL: http://honsomhetertherese.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej hej! Jobbigt med mjölkallergi, men huvudsaken hon är nöjd. Hon är ju så himla gullig, skulle vara kul att träffas =). Vera har just börjat med inskolning på dagis, snart har ni också det framför er, det går fortare än man tror,känns lite jobbigt att börja jobba men man måste juh. Hoppas ni annars mår bra!
Kram från oss och Glad Påsk!

2008-03-20 @ 15:16:30
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se
Postat av: maja

Stackars Tilde! :( Hoppas ni får recept fort som attans om det är mjölkallergi. Nutran är ju svindyr :S

2008-03-20 @ 19:48:19
URL: http://familjenlinden.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Hej!
Vår lilltjej här hemma skriker som en dåre efter mat.. Misstänker väl kanske att hon inte tål mjölken som ersättningen är baserad på..

Tänkte höra hur mycket 400g räcker till ungefär?
Om det är i pulverform?

Annars blir det knappt 4 måltider för 190 kronor för min tös..
Hon äter drygt 120 ml per gång.. 8 gånger per dag :)

2008-04-08 @ 14:56:34
URL: http://kakan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0