Sista inlägget

Det har hänt massor sedan jag sist skrev. Jag har helt enkelt inte haft tid. Men jag vet inte vad jag har gjort som har tagit sådan tid heller.

Ett IKEA besök i måndags. Gumman var jätte nöjd hela tiden. Även fast hon mest fick sitta i babyskyddet så var det nästan bara leenden hon bjöd på. Hon har blivit så himla nöjd. Hon är nästan aldrig ledsen.  Har hunnit med att träffa gammelmormor också. Vi blev 4 generationer men glömde att fota. Det får bli ett snyggt foto på oss flickor i slutet av maj då min mormor fyller 80.


image148
Gammelmormor, Tilde och mormor

Har varit och badat med Tilde flera gånger men har ju alltid glömt kameran så nu i lördags så kom vi äntligen ihåg och fick oss jätte mycket fina bilder.


image149
Snygga familjen
image150
Mamma och Tilde njuter av vattnet

Den 24:e firade jag och Peter 1 års förlovning. Jag glömde. Peter kom ihåg och kom hem med ros och halsband. Det är bra att man har en rejäl karl som kommer ihåg en. Att han kan missa att man har klippt sig må hända men han kommer ihåg de stora och viktiga sakerna.


Har ju även varit ut med alla mammorna. Det var i fredags. Jag tjuvrökte vilket gjorde mig jätte illamående. Cigaretter är helt enkelt inget för mig nå mer.


Tilde har firat sin första valborg. Hon märkte nog inte av att det var någon speciell dag. Det hon hade roligast åt var godisskålen med alla färgglada godisar i. Vi var hos mamma/mormor och åt god grillad mat.


Carena Easy Rosa
Den snygga rooooosa vagnen

Eftersom veckan har bjudit på sådant underbart väder har vi även försökt att vara ute så mycket som möjligt. Extra roligt har det varit när vi har inhandlat en ny vagn. En knallrosa. Finare får man leta efter. Det blir en extra vagn som ska vara i bilen så att man slipper bära runt henne i babyskyddet. Vi kan ju konstatera att hon har blivit väldigt mycket tyngre. Ska bli intressant att väga och mäta. Jag ser att hon har blivit längre och hon väger en massa mer än sist. Men snart borde det nog saktas ner lite. Strl. 68 sitter som en smäck och jag hoppas att hon kan ha det sommaren ut.  Ska mäga och väta nu den 6 maj. Jag tippar på att hon väger lite över 7 kg och har blivit kring 67 lång.


Har gått mycket pengar den här månaden. Tilde har behövt nya kläder. Vi har varit på IKEA, köpt gåstol, hoppgunga, matstol, ny vagn. Men som mamma säger. Det kommer nya nästa månad.


image151
Tilde i snygga frillan

image152
Men mamma vad gör du?

Idag har vi grillat hamburgare, ätit våfflor och tagit fram utemöblerna. Så nu kan man bjuda på fika i det fina vädret. Vilket vi förhoppningsvis får se hela sommaren.


image153
Bygger grill inför grillningen

Har varit en slö vecka. Eftersom att vi har varit både till Haparanda och Piteå så har jag inte hunnit med att promenera. Onsdagen blev första promenaden för veckan och stegräknaren slutade på 12951 steg. Idag har stannade räknaren på 11202 steg men vi ska ut nu och ta oss en kvällspromenad innan Tilde ska sova.


Har även fått besök av lilla Elvira och Mattias. Elvira var hur söt som helst och ville klämma och känna på Tilde. Hon var så gullig och delade med sig av leksakerna till Tilde. 

image155
Söta Elvira och söta Tilde

Det blir verkligen skillnad nu när man sätter lösenord. I vanliga fall har jag stadiga 105 besökare per dag. Nu är det 17 personer som har frågat. Lösen sätter jag in imorgon så om någon fler vill ha tillgång till att fortsätta läsa så får ni Maila mig på [email protected]. Vet jag inte vem ni är får ni gärna berätta det!


Kommentarer
Postat av: Marre

Wow vilken tjusig vagn! Vill också ha en sån till min sessa! :-)

2008-05-02 @ 07:41:40
Postat av: madde

Ursnygg vagn=) Vill också ha. Vart hittade ni den och vad kostade den?=)
Härligt med Ikea. Vill också, men vi får vänta. Var ju trots allt till sthlm nyss.
Och så måste jag bara få säga att du är himla lik din mamma=) Såg direkt likheterna er i mellan på bilden med din mormor, din mamma och Tilde. Men det har ni säkert hört förr=)

Hoppas ni har det bra! =) Ska maila dig nu om lösenordet. Kram på er

2008-05-02 @ 08:27:10
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: Sanna

Sjukt fin vagn! Den är nästan själv en anledning att skaffa barn:) Nej, skämt å sido, Tilde är världens finaste! Bilden med den rosa mössan är det sötaste jag nånsin sett!

Jag ska upp till Luleå 19-22 maj på begravning, och jag vill gärna komma förbi o hälsa på Tilde(och dej:))
Jag hör av mej.
Kram till er!

2008-05-02 @ 15:13:12
Postat av: helena

äntligen uppdatering! :) mycket fina bilder också, skoj! och vilken fin vagn ni köpt!

2008-05-02 @ 15:16:19
Postat av: Elviras mamma

Guuud va fiiiin den var i rosa!
Fan också! Tråkmatte tog bruuuun!
Jag blev lite irri när han hade varit iväg och köpt när jag var borta. Se nu hur det blev när inte jag var med och styrde upp saker och ting.
Brun....

2008-05-02 @ 16:48:55
Postat av: pappa

jag är med i leken igen ni ser fina ut

2008-05-04 @ 11:52:29
Postat av: Johanna

Hej hej! Var tvungen att testa direkt med lösenordet! Är så kul att läsa om er, du är så duktig på att skriva, vilket fin vagn, Vera har en likadan fast i brunt =). Är supernöjd med den, är så bra när man ska handla =) särskillt på IKEA!

Kram från oss*!

2008-05-05 @ 07:32:50
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0