TILDE, Min stjärna

Jag nästan längtar tills på måndag så jag får väga mig. Känns inte som att jag har gått ner något.


Idag har jag promenerat i 60 minuter och sedan varit ut och cyklat i en halvtimme. En halvtimmes cykling blev 2 varv runt sjön. Jag hinner verkligen inte mer än så på en halvtimma. I viktklubben så står det att en halvtimmas cykling bör vara 16 kilometer. Jag har väl cyklat som mest 10 idag.


Tilde ligger och sover. Ska också hoppa ner i sängen. Har nyss dammtorkat men eftersom att det blev så sent så får dammsugning och skurning ske imorgon. Hon har verkligen blivit så stor vår lilla tjej. Tänk att hon snart blir fem månader. Hon sover i egen säng. Men jag har tagit bort ena sidan så att jag når att stoppa in tutten. Men när det blir Peters tur så kommer den andra sidan att sättas dit. Han är inte lika lat som mig.


image169
Sätter in några gamla bilder från ett besök hos Helena och Melker

Jag har bara en vecka kvar av mammaledigheten. Jag vill verkligen inte börja jobba. Jag tycker att det känns hemskt. Hoppas att de 2 månader jag blir arbetande går fort. Jag kommer att tänka på Tilde hela tiden. "Vad gör hon nu?", "Vad gör hon nu?", "Vad gör hon nu?". Jag kommer bli tokig.

Måste klippa Tildes hår. Det har nästan växt över ögonen. Men hon har fortfarande sina vikar. Ska bli roligt att se hur det kommer att se ut. Nog för att vår dam är vacker i allt. Idag har hon varit toksnygg i JeansShorts och strumpbyxor. Har bara varit så dålig på att ta kort. Får ta fram kameran imorgon så att jag har lite nya bilder att bjuda på.


image170
Tilde ville äta upp Ebba

Sanna har varit och hälsat på. Tilde fick världens finaste bodysuits från  "ej sikke lej". En långärmad och en shorts/kortärmad. Hon är så fin i dem.

image171
Hur söta får man bli?

Kommentarer
Postat av: Jaana

Jag måste bara säga... vad är oddsen för att jag, då vi pratade på msn idag, kollade meddelandehistoriken och såg att det är precis ett år PÅ DAGEN sedan du berättade att du var gravid?! I dag var dina nyheter mindre roliga dock. Nej, nu ska jag också sova. Hare! / Jaana

2008-05-23 @ 01:58:35
Postat av: sandra

Hoppas dina 2 månader går fort så du inte längtar ihjäl dig efter Tilde. Ska själv börja jobba lite smått i september, nån kväll i veckan samt någon helg. Duktig du är som motionerar sådär mycket! Jag har verkligen ingen motivation att vara sådär hurtig, enda gången jag är motiverad att promenera är när jag ska in till stan och fika. Haha. Va fin hon är Tilde med sitt långa hår, lär dröjja innan Emmy får hår. Nu är hon bara som en luden persika =) rätt mysigt det med iofs!

2008-05-23 @ 08:56:04
URL: http://sansis.blogspot.com
Postat av: helena

när jag bodde i bensbyn brukade jag cykla till stan, det är ca 1 mil och tog ca 30-40 minuter ju! fast det är ju en lååång uppförsbacke då, men ändå. 16 km på 30 minuter låter ju galet mycket! jag tycker du är superduktig!
kul med bilder! så fina :-)

2008-05-23 @ 09:19:03
Postat av: Elviras mamma

Nu tycker jag hon bara är lik dig. Iaf på dessa bilder.
Så söt så!=)
Oj vad tiden går! Bara en vecka kvar av mammaledigheten. Förstår att du tycker det känns trist. Jag tycker det går finemang att jobba fast då jobbar jag bara mån och fre. Heltid känns inte så lockande. Fast kommer det någonsin att göra det?

2008-05-23 @ 13:53:33
Postat av: Daniella

Tilde är ju så himla söt!

Duktig du är med träningen :) Jag kämpar på jag med, men jag vet inte om jag är lika duktig som du. Ska lägga mig och göra lite sit-ups nu!

2008-05-23 @ 20:32:29
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Linnéa

Jag håller med dig, ibland känns det verkligen som att man inte gått ner ett gram, särskilt just efter att man har ätit. Jag har hittills klarat mitt halvkilo i veckan och har nu alltså gått ner ett kilo. Känns lite men när Emil kom med ett mjölkpaket kändes det lite bättre!

Jag skulle behöva klippa Alvas hår också, men det känns som att det kommer bli lite svårt..
Vad fina bilder på Tilde, Ebba och
Melker!

2008-05-25 @ 19:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0