Viktklubben och ny vagn

Idag har allvaret börjat. Nu har jag börjat i aftonbladets viktklubb. Jag ska gå ner 18 kg på 18 veckor. Jag får äta 1300 kalorier per dag. Och det är nu jag har insett att det inte är så konstigt att jag inte har gått ner något i vikt. 1300 kalorier är inte mycket. Jag har garanterat ätit långt över 2000 förut.

Idag har jag ätit 1100 kalorier och promenerat i 3 timmar / 18211 steg vilket gör att jag kan dra bort runt 400 kalorier. Ska bli så skönt att få gå ner i vikt. Och nu räknar jag med det. Nu blir det inga fler för stora portioner. Inte heller någon mer pasta. Ni ska nog se att det kommer att fungera!

Har köpt en ny vagn i helgen. En underbart fin Teutonia Fun 08. Den har svängbara hjul och är betydligt mindre än vår gamla. Är så skönt att köra inne i stan.
Vagnköpet var inte planerat. Vi kan kalla det impulsköp. Jag ville bara visa Peter en fin vagn som fanns på babyproffsen. Peter tyckte också om den väldigt mycket, så vi köpte den. Blir att sälja vår kronanvagn. Men har sett att det är bra andrahandspris på dem. Den ska ut på blocket snarast möjligt.

Så här ser vagnen ut. Men vi har så att man kan vända på tyget och få det mönstrat.

Gumman har börjat smacka. Det är så otroligt gulligt när hon ligger för sig själv och låter smack, smack. Hon har även börjat äta gröt oftare. Vi håller oss till gröt. Hon har provat blandannat blåbär och potatis

image162
Blåbär har en fin färg iallafall


Det händer inte så mycket förutom promenader på vardagarna och mys på helgerna. Vi har hunnit förbi helena en sväng eftersom Helena fyllde år.

image163
Vi chillar i myspölen

image164

Vacker som vanligt

image165
På jobbet

Även en sväng förbi mormors jobb. Tilde fick äta pennor medan mormor jobbade. Och jag passade på att städa.
JAg stressade som en tok. Jag hann göra klart allt med hjälpen av mamma som hade Tilde en liten stund,

Sen berättade jag ju om fyrhjulingsolickan. Det var Joakim som skadade sig.Han ligger fortfarade på sjukhus så vi har även hälsat på honom. Tilde fick muntra upp honom.

image166
Joakim har gjort illa benet så jag piggar upp honom

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej hej, hoppas ni njuter av sommar(?)vädret! Den korta tid det varade iaf. Tänk att Tilde blivit så stor, tyckte det var nyss hon föddes, fast det tycker jag ju med Vera också *skratt*. Vilken fin vagn, är väldigt avis, är själv sugen på en Teutonia sprit tror jag den heter, sååå snygg och smidig, fast det blir väl först till nästa barn, är så himla dyr! Hoppas allt är bra och att vi snart kan träffas, hör av oss om vi kommer något till luleå här på vårkanten. Kram från oss!

2008-05-12 @ 22:58:20
URL: http://frufilipp.bloggproffs.se
Postat av: malin & milla

haha, värst vad ni konsumerar vagnar! :)
Ni fick hem vagnen direkt alltså?

2008-05-13 @ 07:18:57
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: helena

shit!? 1300 kalorier! det låter svårt! du är duktig om du klarar det, riktigt duktig! åh, jag vill också vara duktig, kommer aldrig gå ner mina 7 sista kilon. jag älskar godis! *suck*

2008-05-13 @ 09:37:31
Postat av: Mallan

Oj vad stor Tilde har har blivit nu! En sån stjärna hon är :) Hoppas allt är bra! Kram

2008-05-13 @ 12:11:41
Postat av: maria

jag får också äta 1300 =) tycker det räcker =) jag ska ner 15 på 15 är det tänkte, men då får jag rappa på!!
;) visst känns det som härligt då man fyller i promenaderna o en massa kalorier försvinner? =)

2008-05-13 @ 12:52:42
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: Elviras mamma

Visst fan kommer det å funka! Kan bara inte göra annat. Fast försvinner 400kcl så bör du nog åtminstone äta upp en liten del av det för annars så kommer kroppen att gå på sparlåga.
Jag ska också starta upp med Viktklubben igen.
1300 kcl är egentligen inte så svårt att hålla så länge man håller sig till rätt mat och motionerar. Fast för mig är det som svårt när det kommer till snarrat... för då skenar kalorierna väldigt lätt iväg.
Stort lycka till!

2008-05-13 @ 15:19:03
Postat av: Catti | Bröllopsbestyr

hihi vi har tänkt köpa en Teutonia S3 ! :) De är så himla lätta att köra och sååå snygga! Lycka till med vikten nu, låter inte som att det kommer vara några problem. ;)

2008-05-13 @ 15:53:18
URL: http://www.catti.se
Postat av: Cecilia

ny vagnen är ju jätte fin (har ju sett den i trappuppgången) :-) har ni föresten köpt ny bil? läste att du skulle gå ner 18 kg :-O lät ju jätte mycket! blir det något kvar av dig sen?

2008-05-13 @ 20:25:44
URL: http://flickanbakomkaoset.blogg.se
Postat av: Marre

Funderade också lite på om det finns ngt kvar av dig om du går ner 18 kg? 18 kg är ju jättemycket och du ser ju inte alls tjock ut! Ta hand om dig! :-)

2008-05-14 @ 20:34:09
Postat av: Cecilia

Cornelia har mycket humör på sin mamma just nu! Antingen säger hon typ "mamma du är såååå söt" eller "dumma mamma"! nåja, hon är lika hetsig som sin mamma typ :-D

2008-05-14 @ 23:50:52
URL: http://flickanbakomkaoset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0