Tilde

Har väl någon slags prestationsångest över att jag inte har skrivit. Vill så gärna sätta in bilder från vårt nya ställe. Men eftersom att kameran och jag inte är  bästa vänner så lär der inte hända. Men klara är vi. Tildes rum är nog mitt favoritrum. Hon gillar det själv också. Blir så glad och vill ta på allt som är där inne. Förmodligen lär hon hata rosa när hon blir stor. Men än så länge får mamma välja.

Tiden har gått fort och TIlde vill gärna börja traska. Igår tog hon hela 16 steg själv. Hon står upp väldigt stadigt och sätter sig ner mjukt. Är antagligen inte långt bort tills hon springer omkring. Det händer så mycket. Tilde testar gärna mamma och ska pilla i kontaktuttagen. Hon vet att hon inte får vara där och säger ajajaja när hon bara tittar på uttaget. Hennes pussar är underbara och de bjuder hon extra mycket på när hon är på myshumör. Om man har tur så får man även några stycken när man frågar henne.

Jag har massor i skolan att göra och får inte speciellt mycket gjort. Tilde och hennes sömn hjäper inte till så mycket. Hon har fått för sig att hon ska äta på natten. Hon vaknar allttid och inatt var hon vaken länge. Peter är pappaledig men det är bara att inse att han måste få någon sömn han med. Saken är den att när jag ska plugga måste jag stiga upp för att plugga inte för att mata, byta, leka och gulla. Men är väl antagligen så här det är att plugga samtidigt som man har barn.

I veckan har vi haft full rulle. Min pappa har varit på besök från Kiruna i 3 dagar. Och i helgen har vi haft inflyttningskalas för min mamma och peters pappa med familj. Har varit jätte trevligt.

ursäkta men älsklingen kallar.

Kommentarer
Postat av: Catti

Jag ska ju börja plugga nästa höst och det känns nästan som att jag redan gett upp.. Hur pluggar man med en 8-månaders bebis liksom. :S

2008-10-20 @ 12:14:06
URL: http://catti87.bilddagboken.se
Postat av: Malin & Milla

Va kul att du uppdaterar din blogg mellan varven =P

2008-10-20 @ 17:55:53
Postat av: Erica

catti: jag vet. det blir betydligt mkt tyngre men det funkar. ska a vara pappaledig så blir det ju lite lättare. men att hinna göra allt själv blir nog tungt. man vill ju gärna hjälpa till hela tiden även fast man inte har tid!

2008-10-20 @ 18:14:26
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: helena

vad roligt med en uppdatering! kul att höra att tilde är så duktig! :)

kram på er!

2008-10-23 @ 17:33:20
URL: http://melker080101.bilddagboken.se/
Postat av: Sue

Bloggdesign utlottningar på min blogg :) Har 2 utlottningar igång nu som avslutas imorgon kväll(måndag)! Tänkte bara tipsa ifall du är sugen på skaffa ny design!



kram /SUE

2008-10-27 @ 00:02:53
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hur är formen med Erica idag hehe?

2008-11-02 @ 16:09:58
URL: http://cinderellas.blogg.se/
Postat av: malin & milla

Vi fick det från en bok.. =) Folk har dålig fantasi helt enkelt =)

Du får ju ta och uppdatera bloggen med lite bilder nu!

2008-11-06 @ 07:20:28
Postat av: jenny

ja tack för tipsen, ska prova :) får se hur det går :) hahahaha



hur är det med dig förresten nu för tiden dåå ??

2008-11-16 @ 21:45:48
URL: http://lilllarsson.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-24 @ 19:34:14
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Fia

Till en trea i samma område som manges familj bor tyvärr..Men det var en kampanj nu då man får halva hyran i tre år så då slog vi till.Kommer tjäna in 3000kr/mån så det är ju välkommet. Dock vet inte hans familj om att vi flyttar och ska inte heller veta det fören vi kommit i ordning.Vill liksom inte ha dom rännande där,nog för att dom lär knappast komma förbi ändå..

2008-11-28 @ 18:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0