Kalla oss Taikon

Från Kiruna, snabbt hem för att packa om, till Piteå. En veckas vistelse, hem för kalas och krya på sig, packa om till skärgården och sandön. Hem igen för att fylla på för att återvända till Piteå. Så har de senaste tre veckorna sett ut hos oss. Vi befinner oss just nu i Piteå med glatt barn och trött mamma och trött pappa och världens finaste väder fast klockan bara är nio. Är sorgligt att det här är sista veckan med semester för oss allihopa.

Jag och Tilde kommer vara ledig till i slutet av augusti. Eller Tilde får börja lite smått på dagis innan jag ska börja skolan så hon hinner vänja sig med att inte vara hemma dygnet runt. Fast hemma har vi inte hunnit med att vara speciellt mycket. Men så skönt. Vi har verkligen tur att min mormor har den här stugan just på piteå havsbad och att peters pappa har en fin på sandön.

Det här med hus har jag jinxat till max. Så när nästa hus dyker upp då drar jag igen och berättar ingenting. För nu vill vi ha ett hus! Jag längtar efter att få projektera med något en väldigt lång tid framöver tillsammans med peter. Det är vårt extrasätt att umgås.

Det tråkiga är att vi inte har tömt kameran på alla de fina bilder som har tagits under semesterveckorna så jag har absolut inga kort att bjuda på. Jag kommer att komma med massor av långa foto inlägg så fort kameran är tömd och jag får en liten tid för mig själv. Det lovar jag. Har lite saker på min "att göra lista" . Har beställt över 1000 kort på tiden som varit det senaste året  så de måste sorteras. Sen har jag fönstertvättning, skolplanering, sortering av lådor, skåp och garderober och  sist men inte minst husköp. Oj. 

Familjen taikon ska till badstranden i det vackra vädret.  Sen får vi se vars vi beger oss.

Kommentarer
Postat av: helena

vad roligt med uppdatering. kul att höra att ni har en bra semester :)

jag ser fram emot alla bilder. må så gott! kram!

2009-08-05 @ 20:49:02
Postat av: helena

vad roligt att ni har en härlig semester! jag ser fram emot bilderna :)

må så gott, vi ses kanske nästa vecka? :)

kram!

2009-08-05 @ 20:49:56
Postat av: Wifie

På sommaren SKA man var och flänga! ;)

2009-08-06 @ 10:03:29
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Wifie

Vad roligt! Du skulle ha hojtat. ;)

2009-08-07 @ 23:16:22
URL: http://thewife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0