Tulips

Jag är sjuk. Vaknade i torsdags med ett halsont på besök från helvetet.  Tack vare min nya metod med bafucin och att ta en ny tablett varje timme även under natten så försvann det rätt fort. Nu är det bara kroppen som känns som tung gelé. När jag är frisk så  har jag många gånger längtat efter att få vara en hel dag i sängen och bara slappa. Men när man är sjuk och ligger en hel dag så känns det ändå inte utvilande. Mest jobbigt. Skönt att ha Peter dagar som dessa. (och alla andra dagar också) Jag sitter med dåligt samvete för att jag inte gör ett skit och mest ligger och klagar medan Peter peppar och gör allt här hemma. Imorse fick jag tillochmed tulpaner. Min karl kan minsann,


Jag har blivit brunett och fått glasögon. Tänk vad åldern gör med en.


Jag har börjat praktiken. Är jättekul men är så fruktansvärt jobbigt att vara borta från familjen så pass mycket som jag är. Tänk att det är så här det kommer se ut varje dag, resten av livet. Kliva upp på morgonen, göra sig iordning och lämna gumman på dagis, fara iväg till jobbet, jobba hela dagen och komma hem vid 16, hämta gumman från dagis, hem och laga mat. Sen när vi har ätit är klockan 18 och då är det bara 2 timmar kvar tills gumman ska sova igen. Sen börjar allt om dagen efter igen. Om jag nu någonsin kommer att få jobb. Marknaden för lärare är inte riktigt den bästa.


När Ebba och Melker var här. Vi blev 3 år tillsammans.


Det har hänt så mycket med Tilde den sista tiden. Hon har verkligen vuxit. Hon förstår nästan allt vi säger. När hon har ätit vällingen klart kommer hon med den tomma flaskan och säger " Hä mamma" Hon tackar och säger varsågod på sitt egna lilla sätt. Frågar vi om hon kan tända eller släcka lapman så gör hon det.  Det roligaste är när hon försöker förklara vad det är hon har gjort eller vad hon ska göra. För jag ser verkligen vad det är hon vill säga och hon är så engagerad.


Mamma och pappa förstod att det var något jag hade gjort eftersom att det hade varit tyst så länge


Och dansa. Man kan tro att hon aldrig gjort annat. Hon dansar jämt och har rytmen i blodet. Hon ser lite ut som en snowboardåkare. Så fort det kommer minsta lilla musik så dansar och snurrar hon för fullt. Det värker i hjärtat av kärlek när jag ser henne.


Jag är sötast

Min 2veckors provapåträning är slut. Jag sträckte ryggen och höften efter att ha tränat för mycket. Från en kropp som aldrig har rört sig till en som tränade 4 gånger i veckan blev för mycket. Nu när jag blir frisk ska jag springa till Stil och köpa årskort. Vilket lyx att ha så nära till gymmet och att varje maskin har en egen tv.


Mamma köpte modellera åt mig. Det var jättekul!


Måste bara få skryta om min lilla lillasyster som tydligen är jäkligt duktig på att sjunga. Lyssna vetja! - Linn boström ca: 21 minuter in.
 
Nu vankas csi och sömn. Happy valentines day!

Kommentarer
Postat av: helena

vad roligt med uppdatering! krya på dig :)

kul att läsa om tildes framsteg när vi inte ses så ofta! ha det bra!

2009-02-14 @ 12:30:58
Postat av: Wifie

Gud vad fin du var i brunt hår! :) Jag längtar tills jag får börja träna igen! Blir nog att jag köper på Stil också den här gången.. När jag ändå ska börja läsa till hösten, samt att maken tränar där. :)



Jo det känns bättre nu. Men du, slutade hon äta på natten när hon bara var två veckor?? :O Jag trodde mitt barn åt sällan, dvs 1 gång per natt. :D

2009-02-15 @ 10:03:24
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Wifie

Jag har inte riktigt bestämt mig ännu.. Får se! :)



ja jag tycker det är jättebra på Stil!

2009-02-15 @ 17:28:00
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hoppas du mår bättre! Hoppas vi kan ses sen när praktiken är över. Du har ju en kunch innestående;) Kram

2009-02-16 @ 12:56:22
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Sandra

lunch såklart;)

2009-02-16 @ 12:56:46
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej hej och tack för presenten! Vera blev helt lycklig när hon förstod att "Tilde" skickat den, hon har ju bara pratat om "Tilde fyller år" sen vi skickade presenten till er. Hoppas ni annars mår bra! Kram från oss!

2009-02-17 @ 19:59:24
URL: http://frufilipp.blogg.se/
Postat av: Wifie

Ja visst är det hemskt när man knappt kan äta nåt! :S Vikten går rätt fort för mig ja, men jag gick ju upp 30 kg också så det är väl inte så konstigt att det gått så bra neråt hittills. ;)

2009-02-23 @ 09:23:57
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: sussi

tjofräs! hur går d me exjobb å grejjer? :)



en fråga: vad har ni för kamera? den tar såååå fina bilder!!!



kram från jag...

2009-02-23 @ 16:20:42
URL: http://sussilussan.blogdog.se
Postat av: Malin

Tack tack! =))

2009-03-01 @ 21:21:38
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0