Vår egna metod

Tilde har  ända sedan hon fick magsjukan och blev inlagd på sjukhus börjat vakna och velat ha mat på nätterna. Ibland har det blivit 2 gånger per natt. Det är jobbigt både för oss och för henne. Magen får aldrig vila.
Så nu har jag och Peter börjat med en "Få Tilde att inte äta på natten" metod. Jag tog första passet igår. Under dagen hade jag förklarat vad som skulle ske och hon förstod. På natten vaknade hon och grät. Hon blev så förbannad på mig när jag inte ville ge henne välling. Jag låg bara i hennes säng och använde samma tonläge och sa bestämt att "mamma och pappa har bestämt att Tilde inte ska äta välling på natten, men att du kan få vatten". Hon kastade vattenflaskan och grät lite mer. Jag låg kvar och upprepade samma mening och la till att "på natten sover vi, lägg dig ner."

Efter 35 minuter ändrades hennes blick och jag såg att det gick upp för henne att hon inte skulle få  någon välling och att det faktiskt är mamma som bestämmer. Hon la sig ner och somnade. Det kännes så skönt!

Mamma säger att det inte finns någon vackrare än mig

Det är så roligt att leka med stenar

Därför är det så skoj att vara hos Åsa och Daniel, de har massor av stenar!

Nästa projekt, när detta är över (och har lyckats) är att hon ska få lära sig att somna om själv. Men jag tänker absolut inte använda något så hemskt som femminutersmetoden. Jag och Peter får skapa en egen "Få Tilde att somna om" metod som är utformad för oss istället. Det kommer underlätta senare när småsyskon kanske kommer in i bilden.

NU känns det som sommar. Det är så mysigt. Vi har grillat en hel del och varje dag spenderas mestadels ute. Spelar ingen roll om det är regn eller sol. Tilde älskar det! Hon störttjuter varje gång vi ska gå in även om hon är hungrig eller trött. Hon ska promt vara ute.

Jana, Johan och Elias har varit och hälsat på. Jag slog Elias i fotboll. Fast jag är ju 7 månader äldre!


Idag har det regnat en massa. Mamma och jag gick ut och lekte i regnet. Mamma tycker det är skönt att jag inte har blivit så pass stor så att jag skämms över mina föräldrar ännu.

Det är så roligt att leka ute i regnet!


När det hade slutat regna gick vi till ankdammen och gav änderna mat. Först stod jag med mamma...


Och sen stod jag med pappa. Det var så skoj. Det har varit en bra dag idag.

Det har varit så skönt med denna långledighet. Det är nu allvaret börjar för mig. Opponering och kritisk granskning av andras examensarbeten. Synd bara att jag inte tar examen. Fast det är väl likväl då det inte finns några som helst jobb att erbjuda.

Mamma klipper mitt hår med en dålig sax. Det är nog svårt för henne för jag rör på mig hela tiden!

Har sprungit runt på stan idag och försökt hitta nya skor. Ville ha ett par billiga och enkla tygskor. Stadium har sitt erbjudande, ta 3 betala för 2. (Tips!) Men själklart var alla skor jag ville ha slut i min storlek. Hittade ett par på Åhlens. De blir nog bra. Peter har påpekat att jag har pms. Jag ska alltid handla något nytt och klagar förjämnan att jag ser hemsk ut. Det kanske stämmer.

Nu ska jag och Peter se på film.

Kommentarer
Postat av: therese

Ojdå, har hon också legat inne med magsjuka på sjukhuset.. :S Vi kom just hem därifrån med O pga de.

2009-05-23 @ 21:13:41
URL: http://tvikman.blogg.se/
Postat av: Wifie

Stortjejen! Så himlarns söt hon är. :)

2009-05-23 @ 21:56:55
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Fia

Haha dom där regnkläderna har jag med..vart kan dom har kommit ifrån:P

2009-05-24 @ 11:36:05
URL: http://zophiaa.blogg.se/
Postat av: helena

vad kul med uppdatering, och en massa bilder! tilde är så söt!

vilka snygga regnbyxor tilde har (du med ;)). melker har sånna stövlar. jag måste också få melker att somna om själv. han vill alltid över i våran säng på natten..

2009-05-24 @ 20:08:08
Postat av: Malin & Milla

Men herre jesus! Odlar ni frön i ungens hår när det växer så! =) Milla har som längst 1 dm hår i nacken! Alltid nått att jubla för :)

Får ta och ses nästa vecka under opponeringstillfällena! Kram

2009-05-24 @ 23:20:33
Postat av: Fia

Ja det är väl dom första brillorna jag fastnat mest för så det blir nog dom..a man kan ju tycka att det vore ok gällande det där med att dricka men jag har tyvärr fårr lite bistra kommentarer från folk som skriver anonymt..tycker bara inte att dom är värda att godkända..men men..man lär ju känna själv vad som är bäst för sin egen familj..vore ju skillnad om jag skulle ha gäster och dricka när tex mange jobbar för då skulle jag ju vara tvungen att ha liam..men nu får han mysa med pappa sin istället=)

2009-05-27 @ 09:26:20
Postat av: Anonym

Vilka underbara bilder=)



Ja visst känns det som sommar! Härligt!

2009-05-28 @ 20:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0