Språksugen

Har ganska länge varit intresserad av språk. Ganska synd med tanke på att jag inte kan så många. Däremot så har jag sagt, att när barnen blir stora så ska jag gå språkkurs.
Frågan är då vilket språk?

Har haft mitt intresse för turkiskan och tror att jag hade lärt mig det rätt lätt. Men nej.
Nu har jag tittat runt i några dagar och mer och mer så lockar kinesiska. Problemet där, är att det rekomenderas att läsas i Kina eller på stockholms eller lunds universitet.
Alltså, det är inte ett språk jag kan lära mig på kvällskurser. Vilket betyder att det verkligen får vänta tills barnen blir stora.

Tänk vad härligt att kunna massor av språk och blir förstådd och förstå på flera platser runt om i världen.

Det är synd att det inte finns kvällskurs i joller. Hade varit trevligt att förstå lite mer av en av de närmaste.


Alltså mamma, nu förstår jag inte riktigt!


Kommentarer
Postat av: Helena

Det är så kul att du börjat blogga igen! :) vad söta Tilde pepparkaka och Robin lussebulle var!

2010-12-15 @ 21:00:00
Postat av: Gun, Mamma, mormor

Så roligt att få läsa och se bilder igen... även om jag få se er i verkliga livet, ganska så ofta :)

Toppen bra skrivet, Erica!

2010-12-15 @ 21:20:35
Postat av: Catti

Ja språk är kul.. Jag är en riktig språk-människa. Har otroligt lätt för det och jag tänker ofta på andra språk än svenska i hjärnan hah. Därför kan jag ibland inte få fram vad jag menar på svenska och måste då säga på engelska som jag oftast tänker. :P Rörigt eller? haha. Vad söt han är lille R. Älskar den där overallen!

2010-12-15 @ 21:39:19
URL: http://www.catti.se
Postat av: robin hood

hej hej! :)



frågar runt lite, vilken julkalender tycker du har varit bäst genom tiderna? :).. själv tycker jag albert och herbert :)

2010-12-15 @ 21:44:16
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Marie

Spanska då? Det borde ju finnas bra kurser och det är ju ett rätt användbart språk. :) Eller ännu tuffare, latin!

2010-12-16 @ 06:38:52
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag skulle vilja lära mig italienska, varför vet jag inte. Har nog alltid velat det. Ja och så joller då förstås ;) Det enda begripliga Astrid säger är kaka (lampa) haha.

2010-12-16 @ 21:50:27
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Malin

Vet inte hur många platser det finns för de små piraterna. Hör efter i biljettkassan på kulturens hus där de säljs! Vi köpte abonnemanget med alla 3 föreställningar som är i vår, den sista lämplig för barn i åldern 5-8 år så den går vi nog inte på. Men på månd släpps lösa biljetter el vad man ska kalla dem. Bra pris tyckte jag det var. 90 kr för barn och 240 för en vuxen för alla 3 evenemang.

2010-12-17 @ 21:15:18
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com/
Postat av: Malin

Ja skillnad är de ju, men aldrig blir man nöjd! ;)

2010-12-18 @ 07:30:06
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Det var faktiskt jätteskönt med en date bara vi två! Så välbehövligt efter att ha mötts i dörren då jag gått skola/han jobbat och all övrig tid har varit full av plugg/hushållssysslor. Jaa, vi har också bra rutin men bara ett barn så lite lättare på det sättet. Dock har vi provat lägga Livia senare - fungerar inte. Provat låta henne somna för kvällen hos någon annan - fungerar inte. Somna i vagnen för kvällen hos någon annan - fungerar inte. SUCK!

2010-12-18 @ 13:38:15
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0