DEN ÄR HÄR NU



FY FAN VAD JAG ÄR BRA!

 

Nu har jag verkligen semester. Nu är allt klart. Jag är klar. Det känns läskigt. Först ska jag vara mammaledig en stund innan jag söker mig ut i arbetslivet. STORT.


Imorgon får Peter semester. Tilde har haft det i en vecka. Jag har försökt så gott som möjligt att göra så mycket som möjligt med två barn. Vi har haft fullt upp. Det har blivit aronsbadet, storsand, mammafika, lekparker och promenader. Det ska bli skönt att få hem Peter så att vi kan vara hela familjen och så att jag faktiskt kan sitta ner en stund också. Det har inte blivit så mycket av den varan







Badat i regnet





Robin och Amanda sov på fikat.


Självklart har vi gjort massvis med andra saker de veckorna jag inte har skrivit något om. Jag är helt enkelt en dålig bloggare. Både för min egen skull och för mina barns skull så borde jag åtminstone vara lite mer aktiv så att även Robin ska få ta del av vår vardag lika mycket som Tilde har fått. Men jag har absolut ingen lust till att skriva om absolut ingenting. Och när det händer någonting har jag absolut inte tid att skriva om det.  Nu har jag i allfall tagit fram min gamla kamera så jag slipper släpa på systemkameran (det är ju som att ha ett tredje barn förtusan)



Åkt larven med mamma



Det blev många åk i Ballongen. Det var kuuul!


Tilde har varit på tivoli. Det var massor av skoj. Vi har firat midsommar på Sandön. Robin blir 2 månader. Jag blir äldre. Det märker jag när tiden går så fruktansvärt fort. Tilde är i trotsålder delux och säger ”fi fan” och ”dumma” till allt, hon smäller i dörrar och viftar med händerna. Minuten efteråt är hon gudomlig och säger ”ja, mamma, jag vet det” och har picknick med barbiedockorna. Jag misstänker att hon fått sitt humör av mig. Jag är väl också ganska snabb i svängarna. Det som är roligt är att jag för tillfället inte tycker att det gör något med svängningarna. Det som är roligast för tillfället är alla ”varför” frågor. ”Mamma, varför regnar det?” ”Mamma, varför finns den, solen?” ” Mamma, varför finns broar?” VARFÖR i massor. Och jag älskar det. Jag kan förklara allt i dödagar. Och det är precis vad jag gör, för de flesta förklaringarna slutar faktiskt med, ”för annars dör vi.” Så långt drar hon ut frågorna.


Ut i regnet och leka

Resten av alla veckor kommer i bilder.


Åker båt.




Midsommarmat på Sandön




Tildes fina barnvagn och fotosmile



"Felicia är min bästa kompis"



Robin är den bästa brorsan




Bara söt helt enkelt




VI


Kommentarer
Postat av: Peter

Precis, fy fan vad bra du är. Grymt stolt över dig !!!!!

2010-07-08 @ 22:05:19
Postat av: Malin & Milla

Grattis! Äntligen äntligen en examen! Sååå skönt! Nu är det bara det roliga kvar.. att JOBBA! I love it! Jag får lite småångest över att vara mammaledig och inte få jobba men den hör gången blir jag inte hemma 2 år som med Milla :)

KKlart Tilde ska ha ett fotosmile som mamma =P haha!!

2010-07-08 @ 23:03:31
Postat av: Jaana

DIN FRISYR! JÄTTEFIN JU! och tildes fotosmil är bäst.

2010-07-08 @ 23:19:31
Postat av: Marie

FY FAN VAD DU ÄR BRA!



Åh vad jag längtar tills jag är färdigpluggad, fi fan som Tilde skulle ha sagt.



Jag är avis!

2010-07-09 @ 07:07:24
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Emma

Härligt!! Fina bilder och ni är fina allihopa som vanligt! Grattis igen till lärarexamen, uuunderbart!

2010-07-09 @ 07:32:22
URL: http://solouniko.blogg.se/
Postat av: Malin Karlsson

Grattis till examen, så skönt. Värsta ungdomen är du ju, lärarexamen å två ungar. Här segas det inte på. =)



JAg tycker också att frillan är helt fin, du passar jättebra i lugg. =)

2010-07-09 @ 08:35:08
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: sofia n

Åh,härligt med examen!



Du var ju värsta pangbruttan i frisyren! Passade ju dig jättebra!:)

2010-07-09 @ 08:49:18
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Mamma Gun

Du är bara så bra, men det har jag tyckt hela tiden :) Så bra skrivet och vilka otroligt fina bilder!

2010-07-09 @ 08:58:21
Postat av: emelie

Måste säga guud så snygg du är i frisyren och du är tooookigt duktig som fixat skolan! :) Stooor eloge till dig, men barn o en bebe i magen under tiden! :D Har själv ett år kvar o kommer mest troligt jobba heltid samtidigt, mn ALLT går bara ma vill! :D KRAAM!

2010-07-09 @ 09:48:40
URL: http://em3lie,blogg.se
Postat av: helena

åh vad du är duktig, stort grattis! vi ska fira ikväll! ;)

vad roligt med så mycket bilder, och så fin frisyr!!

vi ses ikväll!

2010-07-09 @ 10:01:35
Postat av: Maria

Stort Grattis till examen! Det gjorde du riktigt bra!

2010-07-09 @ 10:38:59
URL: http://mariahaa.blogg.se/
Postat av: Sanna

Skriver GRATTIS här också:) Och frillan är verkligen sjukt fin, även färgen är svinsnygg!

2010-07-09 @ 11:07:57
Postat av: minnapinna

Du är grym! GRATTIS i massor! Fina bilder på er och jag är mäkta imponerad över att du orkar förklara så mycket för T ;)

2010-07-09 @ 12:22:21
URL: http://www.minnapinna.wordpress.com
Postat av: Sofia

Grattis! Kul att vara klar med skolan, även om du återvänder på andra sidan sen;)



Också imponerad att du orkar ge förklaringar, jag kör ganska mycket på "därför"!

... så länge jag inte jobbar och man måste anstränga sig, haha!

2010-07-09 @ 13:48:00
URL: http://thedream.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis duktiga du!! Tråkigt att jag inte "kan" följa ikväll, drick lite för mig med;)

2010-07-09 @ 15:32:20
URL: http://sandraebba.blogg.se/
Postat av: Sara

Grattis! Gud vad skönt! Säger som Malin, två barn och färdig examen vid din ålder är inte illa pinkat! Vilka charmtroll för övrigt!

2010-07-10 @ 11:19:49
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: sanna

fan vad duktig du är!! jag är sjukt impad och önskar jag hade lite av din pondus, då skulle jag komma långt! bra jobbat!! :)

2010-07-10 @ 12:52:28
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Elviras och Valentinas mamma

Fy fan! Grattis! Du kommer bli en strååålande lärarinna!



Jättefina bilder på dig och dina fina barn. Har för övrigt en present till lillrobin som ligger här hemma och väntar. Kom på sen att jag hade ju faktiskt kunnat ge dig det när du var och hämtade bumbon. Jaja, nu har vi en anledning att komma:)

2010-07-10 @ 21:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0