Mesester

Ni kommer tycka att jag är fjantig. Men jag saknar att jobba. Ja, Gud så jag saknar det. Att få planera, möta elever och kollegor. Det är verkligen en speciell känsla att få undervisa, att föra elever framåt, att uppnå gemensamma mål.

Jag hatar dock min jobbsituation. Jag har sökt mitt drömjobb. Jag vill så innerligt ha det. En tillsvidaretjänst. En egen klass, en mellanstadieklass. Perfekt kollega som jag hade utvecklats tillsammans med. Ett ställe som jag känner till.
Jag lever på nålar. De borde anställa mig. Jag tycker faktiskt det. Jag hade passat perfekt. På riktigt, hur många sitter på sin semester och planerar upp stora lektionspass för en klass de inte har?

Det här är nog det som cirkulerar mest hela tiden. Finns inte så mycket annat i bakhuvudet just nu.

Självklart älskar jag att vara med familjen. Vi har semestrat i några dagar i Sthlm. Vad bra vi har haft det. Kopplat av, myst, shoppat, gått på Skansen och gröna Lund. Vi fick låna min kusins hus medan de var på semester. Ett toppenhus med sjö nedanför tomten. Vi har haft fullt upp och barnen har stupat i sina sängar varje kväll. Appropå mina underbara barn så har de varit som änglar och inte sagt ett pip trots 12 timmars bilkörning. Allt har verkligen gått jättebra.
Så mycket det finns att säga. Kan inte sitta här hela morgonen. Det får bli en annan gång. Som statistiken avslöjar så säkerligen en månad, eller två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0