Påskharen

Idag stressade jag som ett svin för att hinna hem och göra iordning påskägg innan barnen kom hem från förskolan.

Fyllda med kläder, böcker och pez lade jag dem i hallen. Och vilken lycka.
Robin är extra rolig. Han pratar i evigheter om vart påskharar, tomtar, Leo, maxfigurer och tandtroll håller hus.

Ända nackdelen med påsken är allt godis. Först påskägg från farmor Lena, sen från farmor och farfar och sen från mormor och morfar. Det kommer spruta godis ur öronen innan det är färdigt.

Imorgon är det kort arbetsdag innan påsklovet tar vid.
Påsklov och påsklov. Jag kommer plugga arslet av mig om alla olika läs, skriv och matematikutredningar. Men det är lärorikt.

Här har ni sötungarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0