Herregud

Snart sportlov. Ska bli himla skönt. Ska försöka hitta på något roligt med barnen. Är en nackdel att Peter inte är lärare också. Hade varit otroligt mysigt med han hemma också. 

Jag avrundar denna vecka med universitetet. Nu är jag inne på min sista termin. Har i två år läst No på distans med sex träffar per termin. Ibland är det galet många uppgifter och man får jobba arslet av sig. Ibland går det ganska enkelt. Beror även på hur allt är runt omkring såklart. 

Imorgon ska jag ut med syrran på Clarion. Vi ska äta, surra och dricka ihjäl oss. Ska bli supertrevligt. Peter ska ut på lördagen med grabbarna och fira sin kommande 32års dag. Jag kommer så väl ihåg hans 22års tårta som jag gjorde åt honom. Herregud, vad tiden går. 

Jag sitter och försöker planera min 30 årsdag. Vill åka utomlands så jag slipper ordna med fest och skit. Men är bara det att eftersom vi åker i sommar så har vi inte råd med en vinterresa i januari med hela familjen. Mamma tycker att vi ska lämna barnen med henne och åka själva en vecka. Men bara tanken gör att jag får ont i hjärtat. Kanske en tanke jag behöver vänja mig vid. Herregud, tänk alla föräldrar som har separerat. De träffar ju alltid sina barn varannan vecka. En vanesak säkert. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0