8200g & 70,5 cm

Sitter i soffan och tittar ner på golvet där Tilde sitter och leker och samtidigt tittar på barnprogram. En syn som värmer mitt hjärta. Vi har vaknat tidigt idag. Halv fyra imorse ville hon slå upp sina underbara blå. Något som inte värmde mitt hjärta speciellt mycket.


Att leka är skoj

Under veckan jag har varit ledig från jobbet så har vi faktiskt hunnit med rätt mycket. Ett besök i Kiruna med övernattning hos min far. Jag har hunnit vara sjuk i tre dagar. Har haft hög feber och frossat när termometern har visat nästan +30 grader inomhus. Varit på arons 2 gånger och även tränat på vår nya träningsmaskin som vi fick av pappa min. Vi har shoppat den underbart nya fina soffan som vi har suktat efter i 2 år och köpt en 50" plasma tv som kommer att passa så fint till.

BADA är skoj

Äter gott på balkongen

Vikten har stannat av totalt. Jag har inte brytt mig i att väga och räkna vilket gör avstanningen rätt självklar. Jag MÅSTE ta tag i det här när kalaset är över. Fast jag nästan känner att jag sitter och ljuger. Jag vet att jag inte kommer stå där och måtta mat mitt i flyttstresset. Aldrig att det sker. Vågen visar - 7,7 kilo och midjan - 9cm. Låren visar - 7 cm och stussen -8.
Appropå kalaset så är fredagen min och Peters. Mamma/mormor ska vara med Tilde och jag och Peter ska ut. Ska bli jätte skoj, förhoppningsvis.

Tilde har blivit så stor. Igår var vi på BVC. Nu väger hon 8200 och är 70,5 cm lång. Sitter upp själv sedan ett tag tillbaka och igår ställde hon sig upp flera gånger. Hon ställer sig även i krypposition men armarna orkar inte riktigt med. Istället klättrar hon på mamma och pappa och tar sig dit hon vill. Hon har börjat förstå att man ska trycka på knapparna på leksakerna och försöker sätta tillbaka sakerna där hon tog de i från.  Hon har även börjat vinka lite smått.

Vackrast på jorden

Jag försöker träna på att säga "tack" och "varsågod" men det är då inget som snappats upp. Inga ord har snappats upp ännu. Hon vet att hon får din vilja igenom med sina små skrik.

Idag ska vi ta oss en liten promenad in till stan och kanske fara på arons. Det beror på vad pappa Peter känner för när han vaknar

Kommentarer
Postat av: Daniella

Åh, hon är ju verkligen så söt och framförallt DUKTIG! Hon verkar ju väldig intelligent som lär sig allt i stormfart :)

2008-07-29 @ 08:43:57
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Daniella

P.S. Hennes frisyr är så söt att det rinner socker ur ögonen på mig.

2008-07-29 @ 08:44:43
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Marre

Härliga sommarbilder! Vem tar hand om Tilde då du jobbar?

2008-07-30 @ 12:17:54
Postat av: sanna

gud vad hon är söt, så mycket hår! :)

2008-07-30 @ 20:15:13
URL: http://sannasannasanna.blogg.se/
Postat av: Catti

Åh så härliga bilder! :) Vad söt hon är. Börjar få mer och mer egna drag i ansiktet tycker jag. :)

2008-07-31 @ 08:31:35
URL: http://catti87.bilddagboken.se
Postat av: Erica

Marre: Peter är ju hemmma och är pappa ledig.Det njuter båda de av!

2008-07-31 @ 09:01:58
URL: http://humilis.blogg.se/
Postat av: Fia

Ni fick en tutte för ett tag sen som det stod ljuddämpare på,vart hade personen köpt den? Har jagat en sån flera dagar nu...hehe..

2008-08-02 @ 23:14:19
URL: http://zophiaa.blogg.se/
Postat av: Fia

Jo förstod det..men kan va kul att ha iaf=)

2008-08-04 @ 00:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0