Sjukt vad pengar kan göra

Pengar kan verkligen styra både humör och livsstil. Jag känner mig stressad och ännu mer stressad. Att inte ha pengar gör så att jag mår psykiskt dåligt. Och det värsta är att alla sparpengar börjar rinna mot sitt slut. Nog för att jag har några månader  på mig att starta om mitt kapital.

Csn kommer först i september men lönen kommer ju iallfall i augusti. Nästa månad får helt enkelt bli en mer köpfri månad än denna. Något som inte de sista månaderna har varit., Barnvagn, madrasser, spjällsäng, kläder, kamera och soffor. Hujja. 

Hade dessutom velat ge hela världen till min älskade fästman. Han som offrar allt för att jag ska må bra och jag kan inte ens tanka bilen.

Nä nu börjar det bli patetiskt, ska väl göra mig iordning så att jag kan fara in till stan och äta lunch med de blivande mammorna. (och slösa ännu mer pengar) 


                                                                     


Kommentarer
Postat av: Malin

Är beredd att hålla med dig! Det är inte lätt när man är student och inte kan spara pengar resten av året än på sommaren, och då vill man göra så mycket, och helst nu.. handla så mycket! :S
Äh..vi löser det här! :)

2007-08-16 @ 15:33:52
Postat av: madde

Åh jag vet precis hur det är. Jag hatar att inte ha pengar och att vara mammaledig ger inte direkt en fet plånbok... Speciellt när det är mycket som behövs och som man vill ha. Stress!

2007-08-16 @ 20:22:25
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: madde

Jo fast spjälsängen använder hon ju än och kommer att använda ett bra tag till känns det som=) därför köper vi en av dom billiga sängarna från Ikea=) dom är ju jättefina!

2007-08-16 @ 23:29:51
URL: http://tildesmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0