Tappat stinget

Jag har tappat stinget för bloggningen. Känns som att så mycket annat prioriteras. Det jag försöker få gjort är att organisera i Tildes fotopärmar. Jag har kommit så pass långt att jag har skickat in foton  för framkallning och kollat igenom dem. Sen kommer det alltid något annat ivägen.

image83
Myser och pratar med mamma

Har även börjat samla ihop blogginläggen från graviditeten och Tildes första tid för att sätta in det i en speciell bok som hon ska få när hon blir äldre. Hade själv tyckt att det hade varit så roligt att få läsa om hur jag var när jag var liten. När jag började fokusera på mobilen, när jag log, när jag grät, vad som gjorde att jag blev lugn och allt därtill. Har köpt en fin marimekkopärm och klistermärken så nu är det bara att sätta igång.

Som vanligt så växer hon så att det knakar. Nu är hon ännu mer fokuserad och härmar oss hela tiden. Idag har vi tillochmed fått höra grrr ljud. Tungan tycker  hon verkligen om han sträcka ut. När Peter fick höra att Milla kunde grepp en sked så tyckte han att Tilde inte skulle vara sämre.

image78
Tilde har ingen som helst aning om vad som händer

Skrattar gör gumman varje dag. Speciellt när pappa gör sälljud och jag sjunger "Karlsson på taket"  fast byter ut Karlsson mot Tilde.  Självklart kan hon bli lite grinig också. Extra grinig när jag ska knäppa kort hela tiden och sätta henne i massa olika ställningar.

image79
Tilde är riktigt less på mamma

image82
Posar med Ior

Nu i helgen har vi varit och firat mormor. Först var jag och min mor på stan och shoppade kläder. Jag köpte ingenting men mamma fick med sig massor av snyggt, Roligt att hon köpte något till sig själv. Hon köper aldrig något och sätter alltid sina barn framför sig själv. Det är väl så det blir för mig också. Hittar bara saker åt Tilde varje gång jag är på stan. Glömmer tillochmed att titta på saker åt mig själv (korsitaket). Mormor är verkligen så glad över att få vara mormor. Tänker alltid på min moster som nästan aldrig får chansen till att träffa sitt barnbarn Tyra eftersom att  hon bor i stockholm. Jag får väl komma och hälsa på henne så att hon får klämma lite på Tilde så att hennes saknad stillas för en lien stund.

image80
Min moster Eva med lilla Tilde

När vi haft svarta kläder på gumman så har de luddat av sig och resulterat i svart ludd överallt. I öron, mellan tår och mellan fingrar. Så vi fick helt enkelt ta ett litet bad. Hon gillar verkligen att bada med inte att koma upp. Hon blir först nöjd när hon hamnar i famnen och det blir dags för mys. Tror att det beror på att det blir kallt just när man kliver upp. Ikväll blir det bad igen.

image81
De vackraste människorna i hela världen

Nu är egentiden slut. Joakim och Lars är på besök så det vankas film.


Kommentarer
Postat av: jenny

jag håller med dig om bloggandet, jag har tappat suget att blogga :) visst det e roligt att lägga upp bilde, men ja vill ju som ha nå att skriva om hehe..

Gud vad söt hon e tilde :) vad stor hon verkar ha blivit :) hihi

allt bra med er annars dåå ?? =)

2008-02-17 @ 20:09:48
URL: http://www.lilllarsson.blogg..se
Postat av: Sofia

Kul att du bloggar ibland Erika även om du tappat stinget så man ändå kan följa er i vardagen. :) Härliga bilder, som vanligt. Det är så kul att läsa, mammalivet verkar underbart. Längtar också! Hon verkar växa så det knakar, och med håret ser hon nästan äldre ut än hon är. Jätte gullig flicka.
Kram och fortsätt ha det bra.

2008-02-17 @ 20:52:44
Postat av: malin & milla

Höll på att dö av skratt när jag läste om skeden! =)
Helt rätt! Ungen ska lära sig i tid, även om man själv inte har nån aaaning om vad man gör :)
Vi försöker uppmuntra Milla till att vända sig fr rygg till mage nu för Millas BB-kompis föddes 2 dar före och vände sig när hon var 12v och 4 dar.. Milla är idag 12v och 3 dar.. Vi tänkte vinna, men det ser inte lovande ut =P

2008-02-17 @ 21:15:42
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Sandra

Jodå hon är faktiskt ganska stabil, men det blir lite tungt efter ett tag. Men ibland blir hon som en nickedocka hehe! Jo en rosa hade jag också egentligen velat ha, men mamma hittade den på röda korset och då går det lite dåligt att välja färg hehe! Men den är fortfarande lite stor för henne, men hon växer ju får man hoppas :)

2008-02-17 @ 21:43:19
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: Sandra

Jo dom är överdrivet dyra måste jag då säga, mamma betalade bara 30 kr för den. Så det var ett riktigt fynd kan jag säga hehe!

2008-02-18 @ 14:02:51
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: helena

haha, vad gullig hon är på kortet där hon håller i skeden! :-D

2008-02-18 @ 15:20:31
Postat av: malin & milla

Ne, hon vände sig aldrig.. Nu är hon 12+5 så hon förlorade hur som helst :) haha!
Det där hjulet ja.. blir det aldrig punktering i det? :D

2008-02-19 @ 09:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0