AJJ

Jag kan ju säga att jag har haft väldigt ont efter vaccineringen. Armen har varit i ett konstigt stadium av skräckvärk. Musklerna har inte fungerat och den har varit förlamad. Nu 2 dagar senare börjar det släppa. Igår var jag trött och hängig. Har inte sovit direkt gott. Det jobbigaste är att jag vet att jag måste göra om det här igen inom 3 veckors tid.

Tilde har varit jätteduktig och supersnäll. Jag har bara behövt förklara för henne att mamma har haft ont och hon har inte sprungit iväg vid påklädning eller tjorvat det minsta. Första dagen låg hon med mig i soffan och kollade på pippilångstrump ända tills pappa kom hem från jobbet.


WIIIII


NÄ, jag är inte trött!


Mormor har "bakat". Vi var tvungna att ta ett bildbevis. FAst jag hann inte med att smaka. Fast det kansek var tur. För hon glömde tydligen en huvudingridiens.

Tilde är så söt just nu. Hon pratar och pratar. Hon tycker ofta att mormor ska komma och hälsa på. Eller att vi ska fara dit och hälsa på när pappa har kommit hem från jobbet. För pappa och mormor är på Obb och mamma är i kolan.

Jag tror jag har känt bebisen i magen, är väldigt tidigt ännu men jag känner igen rörelserna. De gjorde att jag faktiskt tror att vi ska ha ett till barn. Magen har inte direkt växt något ännu. Har bara lagt på mig lite extra fett. Kommer ihåg att det var precis så jag kände förra gången. Det är efter ultraljudet som själva känslan av att man är gravid dyker upp. Trots detta så har jag redan börjat shoppa.

Idag är sista dagen jag inte har skola på schemat. Jag har ju dock suttit hemma och pluggat varje dag. Men idag känner jag mig slö. Jag hade egentligen planerat upp en massa saker för dagen. Men jag har inte rest mig upp från soffan ännu. Jag tror jag tar en EricaDag idag. Duscha, äta och se en film. Det här kommer inte att kunna göras på väldigt länge igen.

Morgonen idag har varit jätte rolig. Jag fick väcka Tilde. Vi låg kvar i sängen och myste, pratade och tittade på postman pat. Sen var det toalettbestyr och efter det skruvade vi på riktigt hög musik och dansade med Bamse och Pippi dockorna. Gud vilket underbart barn jag har!

Jag såg på Vakna med the voice imorse efter att jag hade lämnat Tilde på dagis. Katrin Zytomierska hade köpt ett köns test från USA. Gud så sugen jag blev. Var och googlade runt lite och det jag hittade var ett sådant test som hon pratade om men det kostade 199 euro. Nyfiken är jag men inte nyfiken för över tusen kronor. Jag får helt enkelt vänta tills det är dags.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jo, är ju många barn som börjar vid 1 år där det går hur bra som helst. Men Jakob har ju som alltid varit lite sen av sig. Vid 1 år kunde han varken gå eller äta själv eller nå, han var ju pytteliten! ;)



Sen tror ja de hade gått bättre om ja haft en vettig sysselsättning, typ ett jobb. Då velar man inte lika mycket som då man faktiskt har möjlighet att ha han hemma. Jag tycker de är jättesvårt att lämna bort han å sen bara sitta hemma.



Nä, blir nog bra å vara hemma-mamma ett tag. Då kommer ja mig ut lite mer än nu, hehe.. Å min förhoppning är att ja ska hålla igång så ungen kommer ut redan i november. Hahahaha...

2009-10-29 @ 11:13:18
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Wifie

Herregud vilket test haha! :D Men lite väl dyrt var det ju. ;) Vad mysig hon är, Tilde!

2009-10-29 @ 17:41:32
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: helena

när ska du på ul? du får väl fråga om kön då!

mysigt att du börjat känna bebisen lite! :)



kram!

2009-10-29 @ 19:31:46
Postat av: Diana ♥

♥ Mysig blogg du har! Första gången jag är här! Nu har jag äran att presentera en riktigt fin tävling i samarbete med Scandinavian Blonde där du kan vinna antingen ett vetebälte eller en vetekudde. Kika gärna in och delta! Önskar dig en riktigt fin tisdag! KRAM söta! ♥

2009-11-03 @ 13:01:20
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, det blev mysigt, men frågan är hur mysigt de kommer kännas den 24 dec, haha.. Får väl byta bort de den 25e.. hahaha

2009-11-03 @ 21:37:24
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: //ZR//

Kikar tillbax...Ang soffan Magnum XL. Vi är inne på en sådan. Dammar den jätte mycket??

Är bara rädd för att den kommer att kännas för stor för vårt vardagsrum.

Har du någon bild på din blogg på er soffa så man får se den i hemmamiljö??

Såg att du har dem silverfärgade fötterna.

Kram

2009-11-04 @ 22:07:31
URL: http://hemoinredning.blogg.se/
Postat av: Wifie

Nej inte jag. Anders är! Men jag ska ändå vaccinera mig. Och nej, vi ska inte ta bort några katter. :)

2009-11-05 @ 15:42:34
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Maja

Det är efter 3 v och inom 6 mån man måste göra om det. Och det är inte ens säkert att 2:a vaccineringen är godkänd än =)

2009-11-05 @ 20:10:44
URL: http://mcmajjsan.blogg.se/
Postat av: Fia

Nope är inga märkeskläder..just nu bryr jag mig inte så mycket om vilken summa det blir bara jag får iväg det så att man kan göra plats åt annat.tar ju sån attans tid på tradera och drygt med alla porton hit och dit..hehe..hur går det annars med maggen då?

2009-11-11 @ 13:28:23
URL: http://zophiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0