BSTL

Tydligen så är det så. Min familj hejjar för fulla muggar.
Jag är så fruktansvärt ointresserad av hockey. Av all sport faktiskt.

Jag koncentrerar mig på maten istället. Blir grillad filé med coleslaw, rotfrukter i ugn och rödvinssky. Fy tusan så gott.

Har planerat att vara nyttig till sommaren. Strunta i allt som är onyttigt och räkna kalorier istället. Är jobbigt och jävligt men jag behöver det så in i helvete. Har hittat en ny app som kan vara hjälpsam. Dessa moderniteter. Jag kan scanna in matvaror och kalorier, fett och kolhydrater kommer upp på direkten.
Det enda som är jobbigt är att jag har misslyckats så många gånger förr och håller inte något större hopp till mig själv längre.
Jag ser dem som ändrar hela sina liv och blir träningsnarkomaner och jag avundas dem. Orättvist.
Nåväl. Nu har det gått så långt att jag trycker i mig så fort jag får chansen. Måste bryta sockervanor.

Så, önska mig lycka till. I juni ska jag endast väga 74kg.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för app?

2013-04-06 @ 16:29:32
Postat av: T Granlund

Shape Up? Den har jag också. Riktigt smidig. Jag har helt slutat räkna kcal och även slutat väga mig. Jag vet mycket väl vad jag ska undvika. Att jag slutat väga mig beror på att jag ändå knappt går ned nåt ändå. Blir bara stressad och ledsen. Så länge jag sköter kosten så går jag inte upp. Har accepterat att min nya trivselvikt (den kroppen vill väga inte det jag vill väga) är 5 kg mer. Efter Tina så är min kropp inte alls samarbetsvillig. Jo så länge jag väger över 63 så lyckas jag gå ner men att komma ner till 60 är ett helvete! Har börjat följa Olga Rönnberg på FB. Fantastisk och mycket klok kvinna! Nu satsar jag all in på styrketr och prommar endast 2-3 ggr i vecka. Hon är av åsikten att för mycket cardio stressar kroppen och därav uteblivna resultat. Nu gäller det inte alla men jag testar det nu. Det är ju så mycket roligare med styrketr ändå så jag gör det med glädje. Är spyless på att promma. Haha!

Lycka till Erica! Du grejar detta!

2013-04-06 @ 17:50:17
Postat av: Erica

Jo. Shape up. Den verkar superbra. Ska börja imorgon.
Jag är inte mycket för att varken promma eller styrketräna. Tycker allt tar för mycket tid.
Jag vet också vad jag inte ska äta. Bara att jag inte följer det om jag inte har mål.
Tack så mycket för lycka till. Det behövs!:)

2013-04-06 @ 20:26:20
URL: http://humilis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0