Nu jäklar!

Som jag har väntat och väntat. Men nu sparkar och bufflar den lille för fullt där inne. Nästan så att det gör ont vid vissa tillfällen.

Kunde tillochmed känna vars den lille låg igår. H*n ville gärna ligga högt upp åt höger och trycka på för fullt. Men ändå så är det så mysigt. Tycker det är konstigt att det inte känns från utsidan när det käns så starkt från insidan. Jag hoppas att Peter får ta del av den lille snart.

Vi satt och planerde och diskuterade framtiden och kom på att tiden bara rusar iväg, alldeles för fort. Jag ska anmäla mig till att börja vicka på förskolor. Så förhoppningsvis så kommer det gå vägen. Ska inte förvänta mig något men det hade varit så skoj och så behövligt för ekonomin.

ÄLsklingen ligger och sover och jag väntar på att han ska vakna. Inte för att det lär hända på ett väldigt bra tag, tror inte han kom i säng förren vid 4tiden någon gång.

JAg har drömt att det var gratisvecka på bolaget och jag sprang runt och funderade vad jag skulle dricka för första gången. Tillslut kom jag på det självklara, Bacardi Breezer! Jag hann öppna kylen och ta ut 2 stycken och sen vaknade jag.

Såg den nyaste Beck filmen igår - Den svaga länken. Var faktiskt bra. Nog för att jag har gillat alla Beck filmen även "Den japanska shungamålningen" som de flesta tycker är såå tråkig.
Idag verkar det som att det blir surströmming hemma hos mamma. Peter var iallafall sugen. Själv hatar jag surströmming. Tycker det smakar som det luktar.

Sitter och funderar på namn. Peter vill ju så gärna att hon ska heta Tilde om det blir en flicka. Jag känner mig inte säker. Speciellt inte när jag läser Maddes blogg om henne och hennes flicka TIlde.
Pojknamn känns klart, fast det är väl lika väl att ha ett flertal backup namn då man kanske ändrar sig tusen gånger om.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du ser! Det kommer sparkar, och snart sparkas den HELA tiden som våran gör. Vilken vecka är du nu i?

2007-08-18 @ 17:56:57
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: madde

Åh vad kul att du känner sparkar! =) Men man vill ju så gärna att det ska kännas på utsidan också. Fast det kommer. Nu har ju du och bebisen fått kontakt i alla fall =)
Svårt det är med namn. Vi har massor med tjejnamn som vi tycker om, men blir det en pojke så blir det svårare. Känns som att alla namn som man vill ha är "upptagna". Men man måste ju få välja vilket namn man vill =)
Har ni några pojknamnsförslag då?

2007-08-18 @ 18:41:20
URL: http://tildesmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0