En från vecka 36

3 december idag. Betyder att det är exakt en månad kvar till planerat bf. Vecka 36.

image35

Lägger inte in bilder ofta, beror på att det bara blir tråkigare och tråkigare när kroppen bara blir större och större. Hade det varit så att det bara var magen så hade det varit okej. Har varit hos BM idag. Bejbisen tros ligga med huvudet neråt men är bara inte fixerad. Sf måttet har ökat med 2 cm på en vecka och ligger nu på 36.

Tack för alla kommentarer till förra inlägget. Så skönt det känns att man inte är ensam med att känna som man gör. Jag kanske är rätt "normal" ändå!

Idag har jag varit "ledig". Fixat bort ytterligare en uppgift. Skulle vara en stor uppgift och just därför känns det som att jag gjort något fel någonstans när den gick så fort att göra bort.  Men har börjat känna så alltid. Har väl helt enkelt blivit så van vid pluggandet så att man har blivit expert på att hitta det som uppgifterna och lärarna vill ha fram.

Kursen jag läser är kommunikation och därför måste jag bara delge er detta,

" Du kanske har hört historien om mannen och kvinnan som varje morgon till frukost delade på en fralla? Mannen, som egentligen ville ha överdelen, tog underdelen eftersom att han utgick från att kvinnan också ville ha överdelen. Kvinnan, som helst ville ha underdelen, valde överdelen eftersom hon trodde att mannen säkert ville ha underdelen. Där satt de år ut och år in och åt sin oönskade halva på grund av bristande kommunikation."

Det lönar sig att säga vad man vill ha istället för att framstå som oegennyttig.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken fin mage du har! :) Själv är det bara gelè kvar av babymagen min :P

2007-12-03 @ 22:52:42
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: helena

din mage är jättefin! men jag förstår vad du menar med att det är tråkigt att kroppen bara blir större och större. jag prövade ett par vanliga jeans idag, bara för att se om jag fick dem över låren. det gick! puh ;-) men sen ska ju pösmagen bort efter förlossningen också. en bm sa att man får räkna med ungefär ett år innan man är nere på sin normalvikt och ytterligare ett år innan huden spänstat till sig. men det beror ju förståss på hur man äter och rör sig, och säkert gener också! vi får glädjas åt att vi får vara gravida och föda barn, sen får vi "stå ut med" kroppen vi får på köpet!
oj, vilken lång kommentar det blev idag!

2007-12-04 @ 08:51:42
Postat av: Elviras mamma

Du är så fin så. Riktig mysmage. Man känner sig
less på slutet men jag lovar dig att du kommer att sakna magen sen. Det är en fantastisk känsla att man bär sitt barn inom sig. Visst tycket man att det är fantastiskt medans man är gravid men det blir ännu mer uppenbart när du får ha din bebis i famnen!

2007-12-04 @ 13:05:26
Postat av: Sanna

oo, vad fin mage du har:) och jag tycker, helt ärligt, att du inte alls ser ut att ha gått upp annars. du ser helt tajt o fit ut!
Kram:)

2007-12-04 @ 16:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0