En pluggdag

Helt otroligt, Jag har spenderat hela dagen till plugg. Har inte ens tagit på mig klädena ännu, inte ätit, inte borstat tänderna , inte duschat eller bäddat sängen. Jag har bara pluggat. Och jag är klar. Fan så jag är bra! Den största uppgiften är nu borta och har bara en liten kvar som jag tar nästa vecka.

2 lektioner till och en liten uppgift och sedan har jag färdigställt kursen. Känns så jäkla skönt. Då kan jag bara ligga och ta det lugnt, ta små promenader och vänta på att december månad ska ta slut. Sen är det mammaledighet till sista augusi iallfall. Troligast så jobbar jag någon vecka i juni för att bättra på kassan och behålla mina "förtur" dagar. (tappade totalt bort ordet)

Har även påbörjat packningen av bb- väskan igår. I helgen ska vi skriva förlossningsbrev. Nu fasiken borde vi vara förberedda. Men säkerligen lär man glömma något. Men vad gör det? Bara vi får vår lilla ängel så blir nog allt bra.

Kommentarer
Postat av: Catti

Förlossningsbrev? Vad är det för något? :) Spännande med att packa bb-väskan, nu börjar det ju närma sig!

2007-12-07 @ 21:51:35
URL: http://www.catti.se
Postat av: Catti

haha jaa. ;) Vi längtar ju såå! :D Det har vi gjort länge, men snart känns det som att det är läge att börja det här med bebis på riktigt. ;)

Ahaa okej. Ja, jag är ju inte så haj än på vad som behövs göras innan man ska föda barn. :D Men det där med brev var ju himla smart! Antar att man får köpa många "gravid-tidningar" och plugga lite innan man ska ploppa sitt första barn. :)

2007-12-07 @ 22:26:22
URL: http://www.catti.se
Postat av: Malin & Milla

Det viktigaste är att bebisen har grejjer med sig. Saker till sig själv är inte lika viktigt, det märkte jag som inte hann få med mig nästan nått (eftersom vi inte trodde bebisen skulle komma än)

2007-12-08 @ 11:18:48
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Malin & Milla

Ta med två pyjamas. Vi hade bara en och den spydde hon ner första kvällen :) Sen kanske två ombyten ifall ni blir kvar där. Man brukar väl få komma hem efter 2 dar vanligtvis, men man vet aldrig om de spyr eller bajjar ner kläderna =) Alltid bra att ha extrakläder med har jag lärt mig! Blöjor behöver du nog inte, och ingen olja. Sånt får man från BB. Man får en babybag med 10 blöjor, olja, en body etc.. Det enda jag saknade var tofflor till mig själv så ta med det :)

2007-12-08 @ 15:51:18
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0