Middag hos mamma

Gud så skönt att slippa laga mat. Ska äta där både idag, imorgon och på julafton. Blir en skön och lugn helg helt enkelt. Säkert inte många som säger så om julaftonshelgen. Ikväll blir det snitzel och imorgon renstek med mörkelsås.

Om jag ska fortsätta med de här konstiga drömmarna så har Peter också varit gravid inatt. Vi har legat mitt emot varandra i sömnen så att barnen i magarna har fått leka med varandra. Det konstiga (?) var att de inte var syskon utan kusiner. Konstigt att se min smidiga, läckra Peter med en gravidmage.

Sen hade jag goda drömmar om lillejan godis. De svarta stängerna som de sålde på gården när vi var yngre. Då kostade de 50 öre styck och så kunde man blanda ihop dem med fruktrullarna. Jag ringde mamma och försökte övertala henne att vi skulle fara till grossistbolaget så at jag kunde inhandla. Hon var inte övertalningsbar. Alltså fick jag inga salta stänger eller fruktrullar.

Ligger och väntar in Peter, han skulle förbi Mattias efter jobbet. Jag har inte ätit något idag så jag längtar tills han är här så att vi kan fara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0