Så annorlunda

Jag känner mig så annorlunda. Inte som mig själv, eller som jag en gång har varit. Är så trist,  trött, orkeslös. Beror antagligen på graviditeten. Tycker inte att något lockar. Det enda jag vill är att vara med min familj eller med någon som man kan prata med, Jag kan tillägga att det enda jag  vill prata om är barn. Känns som att det är det enda som är aktuellt och intressant.  Jag bryr mig inte vem som har varit fullast eller vem som har gjort vad ute på krogen. Jag vill höra hur mammor och deras barn mår. Hur vardagen fungerar, vad man kan tänka på och hur allt känns.

Stadens gator var fulla av barnvagnar. Gjorde mig ännu mer sugen. Har gått omkring hela dagen svettandes, bärandes på min tjockjacka med otroliga sammandragningar och en bejbis som trycker på någon nerv så att mitt ben dommnar bort.

Det jag älskar absolut mest är att ligga i sängen med Peters armar omkring mig och bara kolla på tv. Få kärleksfulla pussar och bara känna mig som den mest älskade i hela världen.Vill ligga här resten av tiden, ingen mer skola, ingen mer städning och ingen mer matlagning. Det hade varit drömmen. Vill inte att helgen ska ta slut så att jag måste ta tag i skolan. Nu vil jag bara vara klar.

Undrar om bejbisen trycker på någon nerv till min tårkanal för tårarna kan då inte sluta rinna! Så orkeslös med så mycket vilja.



Kommentarer
Postat av: Elviras mamma

Någon skyltsöndag blev det inte. Är så hysteriskt med folk. Blir bara arg och irriterad. Har gjort knäck istället. Blev jättegoda men matte äter dom som vindruvor så dom är nog snart ett minne blott..
Nå jag ska berätta lite om Elvira då;)
Hon växer och frodas och ett litet risgryn har tittat fram. Hon är så snäll så snäll så jag förstår inte vad alla pratar om när dom säger att det är så jobbigt med barn. Men men, rätt som det är så är hon en odåga ha ha!
Jag har fått ont i min vänstra handled av att jag har vinklat den när jag burit pluttan. Så mitt tips är att tänk på att inte belasta fel. Både rygg och handleder. Alla mammor i min mammagrupp har fått ont i handlederna så det är nog ett ganska vanlig fenomen.
Det är bara att fråga om det är något du undrar över. Även fast alla barn är olika så kan man kanske hjälpa till lite åtminstone.

2007-12-02 @ 18:55:24
Postat av: Emma

Läste nånstans att du städar, får man fråga åt vilket företag?

2007-12-02 @ 19:20:06
URL: http://www.nogg.se/allright
Postat av: Malin

Det var hopplöst att gå på stan idag när det kryllade med folk. Man stod på ett och samma ställe med barnvagnen och folket vägrar flytta på sig! Vi har inte varit borta så länge än, utan vi ger mat åt henne precis innan vi går sen får hon mat när vi kommer hem.. Man har fått börja anpassa sig efter hennes mattider och man gör det rätt snabbt. Man kan inte bara åka på stan när man själv känner för det...

2007-12-02 @ 20:29:05
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Madde

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. Exakt så känner/kände jag också. Det är så mycket roligare att umgås med andra som har barn eller i alla fall är intresserad av barn. Man vill ju inte prata om annat:)

Såg er föresten på stan idag, men jag är för blyg för att våga ropa fast dig. Måste bara säga att du såg JÄTTEFIN ut! Superfin! Vilken himla gomage =)

2007-12-02 @ 23:32:59
URL: http://tildesmamma.webblogg,se
Postat av: Sandra

Ja det kom väldigt oväntat, trodde jag skulle gå minst 2 veckor över. Ska uppdatera bloggen så fort jag får chansen, har bara tomas mobil nu. Vi blir nog kvar på bb till på tisdag iallafall. Dom vill se så att hon äter ordentligt när hon är så liten. Du märker ju när jag uppdaterat hehe

2007-12-03 @ 00:00:37
URL: http://cinderellas.blogg.se
Postat av: Catti

Jag vill inte höra om krogen, eller vem som varit fullast, vem som gjort vad hit och dit osv. Jag vill också bara prata bebis och familj, och jag är inte ens gravid! :P

2007-12-03 @ 11:47:46
URL: http://www.catti.se
Postat av: Malin

Känner också igen mig i det du skriver. Jag var till och med så där innan ja va gravid, då ja gick och längtade efter egna barn. Ja umgicks bara med mina kompisar som hade barn typ. Det var till och med så pass att mina andra kompisar skämtade om att om dom ville träffa mig måste dom väl skaffa barn först, hehe.. =) Men krogen, fylla och sånna saker känns väldigt avlägset nu då dagarna är fulla av barnets utveckling, lycka och familjära tankar !=) Men de hör väl till antar jag! =)

2007-12-03 @ 12:34:21
URL: http://mammakarlsson.blogg.se
Postat av: sannay

hehe, känner verkligen igen mej i d där om att man är fett less på att snacka om fylla och krogen. känns rätt så 90-tal tycker jag! Pratar mkt hellre också om kids då, fast jag inte ens har några planer just nu på att skaffa dom:) men vi ses nån dag!
kram kram/sanna

2007-12-03 @ 14:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0