Trångt

Nu är det trångt inne i magen. Det trycker hela tiden och kissblåsan är det minsta jag någonsin har varit med om. Minst flera gånger i timmen måste jag springa iväg på toa. På morgonen är "värkarna" inte lika många. Det är på kvällen det sätter igång. Igår kom de med jämna mellanrum och nu känner jag av dem ihop med sammandragningarna. Ska bli intressant att se hur länge det kommer att hålla på. Tänk om man går över 2 veckor med förvärkar som redan har startat.

Jag har ju inte direkt varit redo för att besöka förlossningen ännu. Jag har inte hunnit fixa iordning allt. Men nu har jag satt igång. Igår rensade vi och fixade i garderoberna. Idag nu på dagen ska jag fixa skänken och toalettskåpen. Ikväll blir det sista tvättningen och imorgon ska vitrinskåpet rengöras. Sen är jag redo. Tror jag.

Nu ska jag iallfall gå och lägga mig en stund med sex and the city boxen. Sen sätter jag igång med rensningen.


Kommentarer
Postat av: Elviras mamma

Vill bara tipsa om en serie i 2 delar, "En spricka i kristallen". Den har gått på tv1. Sista delen var igår men du vet ju hur man gör för att se i efterhand;-)
Det är PG Gyllenhammars dotter som har skrivit en bok om hur det är att växa upp i sociteten. Hennes morsa var en riktig satkärring.
Jag älskar sådant som är verklighetsbaserat och bara efter någon minut in i första delen så var jag fast.
Ett litet tips om du får någon stund över i röjandet och städandet.

2007-12-18 @ 12:49:06
Postat av: helena

ja, hua vad trångt det är i magen nu! det blir små portioner när man äter!

2007-12-18 @ 16:30:28
Postat av: Madde

oj vad spännande=) Hoppas du slipper gå med förvärkar så länge! Roligare med bebis juh! Kram

2007-12-18 @ 23:44:56
URL: http://tildesmamma.webblogg,se
Postat av: jenny

joo hon e verkligen jätte söt :)
å stor har hon verkligen blivit å väldigt mammig ingen annan får ge henne mat än jag :) hahah så egentid kan man glömma nu.. :)

Jo hoppas ni verkliegn får en jätte fin jul å gott nytt år :)
Hoppas bäbisen kommer snart :)

joo de e verkligen jätte mysigt med en bäbis på jul :) jag verkligen längtar :) heheh
hon kommer att få så mycket med julklappar såå :) hahah ho kanske nästan har 20 sammmanlagt haha

hade bra nu :)

2007-12-19 @ 11:26:31
URL: http://www.lilllarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0