Underbart

Borde egentligen bli ett långt fint inlägg eftersom att det är så mycket man jag vill skriva. Men är alldeles för trött. Nu är julaftonen förbi. Den gick väldigt fort trots mina regelbundna sammandragningar ända från i går natt. Ska verkligen bli intressant att se hur länge den lille vill stanna där inne.

Klapparna har varit mycket bättre än förväntat. Har fått allt vi velat ha och mycket mer därtill. Det alldra bästa är dammsugaren. Electrolux Rapido. Den nya uppdaterade versionen i snygg svart modell. Jag har nog velat ha en rapido ända sen de kom ut för kanske 2 år sedan och ikväll blev den vår.

Har laddat upp boxförrådet med hela csi första och andra säsongen. Andra säsongen av Greys och 6 säsongen av gilmore girls. Så nu har jag att göra.

Elton/Tilde/Magen har fått massor. Rätt roligt faktiskt. Presentkort av mormor och morfar Micke på Lindex och av farfar och farmor Åsa 500 kronor till att köpa något passande. Av Farmor Lena, en jättefin dress. Av min "faster" Kicki en Luleå Hockey dress och från anticimex släktet en massa bodysar med myror på.

Även jag och Peter fick ytterligare en påfyllning av vår samling pengar till den första utgången med middag och dryck. Nu är vi uppe i 2000 kronor så för det blir det en bra kväll tillsammans. Har även lyckats samla ihop en hög till mig själv så att jag kan köpa nya kläder när jag återkommit till min vanliga vikt. Pappa sponsrade med en hel 1000 lapp och presentkort på jeansterminalen av mamma och micke bidrar till mycket hjälp.

Min kusin skulle också ha barn nu i januari. Men lilla Tyra valde att titta ut i morse klockan nio. En julaftonbejbis blev det men nog är vi glada att det inte blev vår lilla ängel som valde att komma idag.

Peter, han har både hunnit raka sig med sin nya rakapparat, glida omkring i sin nya morgonrock och dammsugat med vår nya dammsugare. Tror det tog på krafterna för nu ligger han redo för natten. Vilket jag också är! Värken i ryggen har tagit över alldeles för mycket av både min ork och fantasi. Så det är lika väl att avsluta.

Hoppas ni också haft en bra jul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj så roligt att du drömde om mig, och inte var de lite konstigt du drö,de ehller:D

Nu är de ju snart dags för bebis, roligt! Ska den heta Elton om de blir en kille?, shit ät helt såld på de namnet.. är så sjukt fint!

2007-12-25 @ 09:51:09
URL: http://fibbz.blogg.se
Postat av: helena

låter som en bra julafton. elton och tilde är fina namn, vi diskuterade både tilde och tilda ett tag, men nu har vi lite andra favoriter :)

2007-12-25 @ 11:49:52
Postat av: Malin & Milla

Mamma fick också en svart rapido i julklapp av oss :) Vill också ha en men ingen köpte till mig :) Ha en bra fortsättning! kram från oss

2007-12-26 @ 17:21:45
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: madde

Åh vad härlig jul ni verkar haft. Hoppas ni mår bra alla tre=) Håller med om att Elton är ett jättefint pojknamn=) Kram

2007-12-26 @ 18:36:55
URL: http://tildesmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0