Rökfri men långt ifrån matfri.

Blev att fara till Kiruna iallafall. Alltid kul att träffa sin släkt på pappas sida också. Lämnar dock Peter i sticket då vi är mitt uppe i målningen av köket. Blev dock arg och grinig när jag hade målat klart när jag insåg att färgen på kroppen inte skulle gå bort. Han kanske tycker att det är lika skönt att jag är borta, slipper mitt humör och får säkert mer gjort.

Tisdagskvällen blev inte min kväll trots att alla mina favoritprogram. Var så upptagen med att försöka boka min biljett. Tog ett tag innan jag hittade rätt sida. "Connex" byter namn hela tiden.

Vaknade 03.00 imorse av att jag hade en sån ryggvärk. Car upp och vandrade runt i köket/vardagsummet i en kvart och sen puttade jag bort Peter från den bekväma sidan. Efter många om och men så somnade jag med hjälp av grodan. Tågresan gick bra trots min åksjuka. Satt och kollade på Mäklarna och skrattade högt, folket runt omkring vände sig om och funderade vad jag sysslade med. Struntade i det. Kommer ändå aldrig mer att träffa dem männsikorna igen.

Fick även gjort allt skolarbete igår. Kanske behöver lite finputsning men det borde jag hinna på söndag.
Usch! Sitter och lyssnar på nyheterna om situationerna i Thailand och att de uppmanar svenskarna att vara försiktiga. Känns obehagligt när man vet att man har nära där borta. Har varit hos Farmor och Farfar ovanligt länge idag. Vi har planerat maten under min vistelse. Imorgon äter vi den kända älggrytan och på fredag ska jag laga Tortelini med mögelostsås. Är då konstigt att man äter så mycket mer här än hemma.

Pappa röker och för en gångs skull och jag känner den äckliga lukten. Jag är faktiskt stolt över mig själv. Erika - Ickerökare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0