BM besök

med en massa känn och klämm. Barnmorskan tror att den lille ligger i säte. Med rumpan neråt och huvudet och fötterna under mina revben. Men det kan vara så att den har lagt sig med huvudet neråt också, hon kände inte riktigt. Men nästa gång så skulle det nog visa sig.  Behövde inte oroa mig ännu. När jag frågade när det var dags att börja oroa sig så sa hon vecka 37. Så den lille har 6 veckor på sig att göra sig redo för livsfärden.

Annars så lät allt bra. Jag hade minskat i kurvan då SF måtten var 30. Bejbisens hjärtslag låg på 148 slag i minuten och mitt blodtryck var högt. Hon frågar alltid om jag har stressat på morgonen och om jag har sprungit in. Börjar fundera om hon ens skulle lägga märke om man skulle ha havandeskapsförgiftning. Har ju blivit så orolig sen Malin fick det.

Skönt med fredag. Jag ska prova på att äta tacos idag. Har ju inte alls varit så sugen på det under graviditeten. Men Peter är så sugen.

Har varit på stan och lyckats gå omkring i en hel timma. Jag är så duktig!  Har handlat lite småsaker.

Nä nu ska jag gå och se på Oprah och bara vänta på att älsklingen kommer hem. Jag får ta o plugga det sista på måndag kväll då böckerna ska in då.

Trevlig helg gott folk!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jo jag förstod att du var en av de få som skulle fatta..

2007-10-26 @ 13:59:07
URL: http://zophiaa.blogg.se
Postat av: Mela

In och kikar lite i din blogg, grattis till livet i magen. Ska själv ha en när som helst, andra. Underbart!

2007-10-26 @ 22:30:25
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Malin

Hej! Nu har vi fått komma hem över helgen på permis. SKa tillbaka på måndag och har jag otur så blir vi liggandes kvar till det är dags för förlossning. Tur att man är i v.38 nu så nu räknar de barnet som fullgånget så har man tur kanske de väljer att snitta! (vilket jag börjat hoppas på) Be de kolla ditt blodtryck nu ordentligt varje gång så du slipper detta! Blir så less på min BM i Luleå som missade dessa symptom som Bm i Kiruna sa har funnits där ett tag =/ Kram

2007-10-27 @ 12:35:16
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se
Postat av: Malin

Bm i Luleå kan inte haft mkt att göra, hon hade alltid många lediga tider när man skulle boka nästa besök, men här i Kiruna så finns det bara ett ställe med totalt 4 BM så hela Kirunas befolkning går på samma ställe. Så här har de nog att göra =)

2007-10-28 @ 06:55:00
URL: http://yeahyeahmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0